Inlägg från: Coccolina |Visa alla inlägg
  • Coccolina

Min dotter fick allvarlig hjärnskakning på förskolan

Kan bara konstatera att världen förändrats.... Min bror var ett sånt där barn som var högt och lågt jämnt jämnt... 

Gångerna han trillade och slog sig är oräkneliga... Vissa var han totalt avsvimmad andra var han vid medvetande... 
    Som 5 åring slängde han sig på skämt raklång bakåt när de lektener för en stensluttning, fröknarna märkte inte att han svimmat förens han inte kom in för mellanmål och de andra barnen berättade att han spelade död ute på gården....

Hemma så klättrade han på allt, trillade lika mycket där som annars med skillnaden att vi inte hade klätterställningar hemma utan träd ovanför gräsmattor. Brorsan låg på sjukhus för övervakning flera gånger om året. Röntgade skallen flera gånger. 

Men mina föräldrar insåg att det inte fanns mycket fröknarna kunde göra, det fanns flera barn på dagiset. Skulle de ha min bror kopplad? Eller en resurs extra för att min bror var en spellevink?
    vi kunde ju inte hålla honom skade fri hemma heller! Fick sy ögonbrynet när han fick för sig att han inte ville tvätta håret. Gled ur mammas famn i badkaret. Eller när han drack en hel flaska alvedon hängandes högst upp på bokhyllan där mamma hade ställt flaskan medan hon gav mig min dos mot feber. hängandes högst upp i bokhyllan lyckades han få upp en barnsäker flaska och svepa den medan min mor stod i rummet bredvid och gav mig medicin. 

Ingen kan hålla barn helt skyddade från skador. Tyvärr. Självklart vill ingen att deras barn skadas, men det är skillnad mellan oaktsamhet och olyckshändelser. Var försiktig med vart du riktar skulden!

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Min dotter fick allvarlig hjärnskakning på förskolan