Inlägg från: HokusPokus |Visa alla inlägg
  • HokusPokus

Min dotter fick allvarlig hjärnskakning på förskolan

Hoppas din tjej snart blir bättre.
    Men 1,5 meter är inte direkt jättehögt om man är fem år. Det är ju en normal klätterställning, vissa är till och med högre. Hade din flicka varit 1-2år kan jag tycka att personalen brustit i tillsyn men inte när hon är fem. Är inte alla femåringar uppe i klätterställningar och klättrar?
    Min femåring är också klättertokig och är högt uppe i klätterställningar både på fsk och i lekparker när vi föräldrar är med, det hör väl till deras ålder och utveckling.
    Jag förstår dock din oro och att man gärna vill hitta en syndabock, men 1,5 meter är inte konstig höjd för femåringar. 

• HokusPokus
    MinNatalie skrev 2013-12-05 22:51:05 följande:

Lägga skulden? Du har ingen aning om vad mycket vi har haft överseende med, men någon gång måste man väl säga ifrån och ifrågasätta deras tillsyn? En gång när vi hämtade henne hade hon ett stort rött och blodigt bitmärke på kinden precis under ögat. Man såg spår av var enda tand och hon var väldigt svullen och öm. Och ingen av personalen hade ens ringt oss under dagen utan det fick hon gå omkring med... Då var hon ca 2 år och det var samma personal. Men jag antar att det finns ursäkter från din sida för att dom sket i att ringa oss då?
    fast det är ju en helt annan sak än att en femåring klättrar upp 1,5 meter. Om fsk brister i många saker tycker jag du ska ta upp det med dem angående de sakerna men jag skulle inte anse att en fsk som låter femåringar klättra 1,5 m brister i tillsyn.
  • HokusPokus

Jag missade att det var en häck och asfalt. Hur ser förskolans gård ut egentligen?
    Samtidigt är inte 1,5 m särskilt högt för en femåring. Det är ca 50cm över deras huvud. Det räcker att man går ut i skogen och de klättrar på en sten eller i ett träd. Om olyckan är framme kan de ramla och slå huvudet i andra stenar. Jättehemskt och jag förstår verkligen din oro och ilska men jag förstår inte riktigt ilskan mot fsk (i det här fallet, vad ni varit med om innan vet inte jag) hoppas hon mår bättre snart

• HokusPokus

Vampyria2 skriver det jag tänker.alternativet är att låsa in dem i ett skyddat rum.
    Jag har som sagt själv en femåring och jag vet hur de är och hur nojig man är över allt som kan hända. Helt ärligt kan jag ibland tänka: kan du inte klättra högst upp, göra kullerbyttor över den höga rutschkanestången, hänga knäveck osv på fsk i stället så jag slipper se... Jag vet att hon kan allt det, hon har grym balans och kontroll över kroppen men jag vet också att hon är en galenpanna och att hon kan ramla. Men hon är fem och måste få klättra, hoppa, hänga knäveck osv.
    Snart börjar hon skolan och ska klara det mesta själv, vi måste helt enkelt våga släppa kontrollen hur läskigt det än är

Svar på tråden Min dotter fick allvarlig hjärnskakning på förskolan