Min dotter fick allvarlig hjärnskakning på förskolan
MinNatalie skrev 2013-12-05 23:27:27 följande:
Vad trevligt för dig att du känner så! Dina barn (vilket jag antar att du inte har) kan skatta sig lyckliga som har en förälder som inte bryr sig om dom fått ett djupt och blodigt bett på kinden då! Du tänker inte på hur psykiskt påfrestande det måste ha känts för en 2 åring att bli biten så hårt på kinden tills det blödde? Sen att det finns bakterier i tänder för att inte tala om infektionsrisken eller det faktum att det kan bli ärr. Då är det nog bäst att föräldrarna blir informerade åtminstone. Sen är det väl upp till var och en om man tycker det är en skitsak som dig, så länge barnet inte är sjukt, eller om man faktiskt bryr sig och vill behandla såret och trösta sitt barn.
Det är tråkigt att hon blev biten tidigare men vet du det är något de flesta barn faktiskt råkar ut för nångång under sin uppväxt och efter som de har vuxna omkring sig som tröstar dem och tar hand om dem så kommer det inte sätta några djupare spår i dem, är nästan värre för oss mammor att komma över en sån sak.
På förskolan är man van vid att såna saker händer och man är även van vid att föräldrar blir förbannad över att man ringer om såna saker utan de flesta tycker att man tar sånt när de kommer och hämtar barnet, inget blir bättre av att de behöver gå omkring och vara oroliga över det utan att kunna göra något åt saken.
Jag vill inte hoppa på dig här, du verkar vara en jätte gullig mamma som vill ditt barn så väl som det bara går och jag tror att det gör ont i dig över att hon har råkat ut för de här sakerna men tyvärr är det sånt som händer.
Hm om du tänker på allternativet, att de låser in ditt barn och alltid är nära henne, hon får inte göra något ifred och får bara ägna sig åt stilla sittande lekar, det skulle nog inte heller vara så kul för henne va?
Hoppas din lilla mår bättre snart och att ni får åka hem i morgon