• Kimona

efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?

Den kom månaden efter för mig

• Kimona
    Anonym (?) skrev 2013-12-06 20:14:56 följande:
    En fråga bara. Känner att jag är nu rädd att få missfall igen om vi skulle bli gravida. Vet ej om jag skulle palla må så här igen på kort tid. Hur tänkte ni efter missfallet?
    Det var en oplanerad graviditet och vi står båda utan jobb så vore inte det ultimata läget att planera barn men ändå är jag så ledsen över att han prompt vill att vi skyddar oss.

Fick mf i augusti. Hade precis gått in i vecka 12 och fick veta att fostret tillbakabildats.

Det är saknaden av graviditeten och barnet som gör mig så ledsen tror jag. Att jag ska acceptera att vi gick från att acceptera läget och se fram emot vårt barn till att göra allt för att inte bli gravida igen :(
  • Kimona
    Anonym (?) skrev 2013-12-07 15:11:18 följande:
    Hur snabbt började ni jobba efter missfallet? Varit hemma ett par dagar för jag blött så dant. Tänkte jobba måndag men känner mig mentalt helt slutkört. Orkar ej göra mkt idag:(
    Jag var hemma i tre dagar. Bara grät och grät. Kände mig helt tom
  • Kimona
    Anonym (?) skrev 2013-12-08 22:52:09 följande:
    En fråga. Blir helt kluven vad jag ska säga till kollegor när de frågar varför jag varit borta. Jobbar som ssk med bara kvinnliga kollegor, samtidigt som snacket snabbt går när det är fruntimmer;).

Känns ju dumt att man ska fundera på sådant. Men gör det
    Mina arbetskamrater visste om min graviditet så det kom väldigt naturligt för mig att tala om varför jag inte orkade arbeta
  • Kimona
    Blåsippan84 skrev 2013-12-09 13:39:31 följande:
    Skriver här med:). Undrar lite över era rutiner i de landsting som ni bor i. Här sa bm till mig att om jag fortfarande blöder efter 1 v så skulle jag ringa dem. Fick stört blödning i tors och fre. Nu blöder det som mens under de mest blödande dagarna;). Men inga klumpar å så som i tors och fre. Ringde bm idag men blev ledsen när jag avbokade tiderna så jag glömde fråga. På ons är det 1 v
    Jag fick bara veta att man kan få rikliga blödningar.
    Det började på torsdagen. Blödde igenom nattbinda och trosor på en timme. När jag gick på toa kom det deciliterstora klumpar.
    Det fortsatte så fredag, lördag och söndag. På måndagen ringde jag bara för att höra hur länge jag skulle behöva blöda så och hade ju såna smärtor så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.
    De sa att jag måste in akut för så mycket skulle man inte blöda.

Sagt och gjort. Jag åkte in och väl inne blev jag så svimfärdig att de fick köra mig i rullstol in till en säng. Hade trots detta 195 i Hb.

Blev inlagd över natten och fick ta Cytotec så allt skulle komma ut. Fick så otroliga smärtor att jag bad om smärtlindring.
    Somnade tack vare den och när jag vaknade hade jag blött ut allt i sömnen.
Svar på tråden efter missfall, hur lång tid tog det innan mens och så vidare kom tillbaka?