Foglossningar och sjukskrivning
Jag brukar inte starta några nya trådar eftersom det oftast finns liknande att läsa, men nu ville jag starta en ny för att hitta andra som är i samma situation just nu. Inte lätt att vara "ensam" om sina problem och inte ha någon att prata med som faktiskt förstår så därför tänkte jag vända mig hit.
Är gravid i vecka 30 och ska på ett läkarsamtal imorgon. Arbetar som lärare och har ett vikariat som går ut i slutet av terminen, alltså 20 december. Antagligen kommer jag att bli sjukskriven 100% terminen ut pga foglossning och problem med vena cava (bebisen trycker på kroppulsådern om jag sitter ner för länge)... Jag har varit sjukskriven på 25% sedan en tid tillbaka och har även foglossningsbälte och kryckor för avlastning. I början använde jag bara kryckorna vid tillfällen när jag skulle vara på benen under en längre period, men nu det sista behöver jag dem mer eller mindre hela tiden. Sover dessutom minimalt på nätterna eftersom jag har så ont!:(
Nackdelen är att jag känner mig så himla misslyckad som måste bli sjukskriven och inte klarar av att bita ihop. Framförallt när det handlar om så få veckor... samtidigt så mår jag otroligt dåligt när jag har ont och sömnbristen leder till migränanfall med jämna mellanrum. Känns dessutom som att jag riskerar att bli deprimerad om jag ska försöka tvinga iväg mig till jobbet trots smärta eller behöver ringa och tala om att jag inte kommer för smärtan är för stor eller för att jag har migrän.
Finns det någon mer som känner igen sig? I alla fall i någonting?