• straw2008

Hur lägger ni era barn utan krig!?

Vi har haft många helvetesläggningar. Till 110% för att barnen inte är trötta (men vi vuxna är). Lägg båda i din säng o ligg i mitten. Inget prat men gärna hålla hand osv. Lycka till!! O ta med något i bilen så stora inte somnar efter dagis (kaaaatastrof).

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Baloo81 skrev 2014-01-06 21:56:58 följande:
    Har haft samma rutiner till alla barnen. Den äldsta är 11 år men små flickorna är 20 månader och 3.5 år. Det är bad, pyjamas, tandborstning, sen lägger jag den yngsta först och sen den mellersta. Aldrig några problem utan dom somnar direkt. Lägger dom samma tid varje dag och det är 19.15-19.30.

Vad gör de stor amedens du lägger lilla ?
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Frida Andersson skrev 2014-01-07 06:41:03 följande:
    Ni som samsover när slutar ni med det och hur gör ni då? Är det lättare att få över dom i egna sängar efter att haft dom i sin egen? Lite nyfiken då min känsla är att det måste vara svårare?? Har ni gaft dom ända sen små bebisar i era sängar?

vi har 2 barn som är helt olika, ett av dem har sovit i egen säng sen nyfödd men med oss ibland, ett har sovit med oss JÄMT. Man får olika barn o man får anpassa sig till det. har det varit motstånd från barnets sida så har vi inte satt oss emot utan fallit för deras önskan. Sov hos mina föräldrar länge o ÄLSKADE DET. Skulle aldrig kunna ta ifrån ett barn det.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

O till alla er som har barn som somnar utan kamp... vi har helt enkelt olika barn. Skulle vara mer nyttigt med tips från föräldrar som har vänt en jobbig situation. Inte bara från er som har 11 åringar som somnar efter 2 mins saga....

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    leandra skrev 2014-01-07 10:25:21 följande:
    Att falla för barnets önskan när det visar motstånd låter som curling för mig..

Vi har flera barn o ett vill tex sova i egen säng. Vårt andra vill inte, min man o jag älskar ju att ha sällskap av varandra i sängen ?
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Hur lägger ni era barn utan krig!?