Lapsang skrev 2013-12-11 15:26:40 följande:
Mia Maria: jag förstår vad du menar och många tänker ju så. Jag tror också det går om man anpassar sig till barnen som du säger. Det jag menade med värt det är om detdå blir ttillräckligt trevligt för att man ska vilja betala tiotusentals kronor för det. För oss räcker det inte om det bara är pyttelite trevligare än hemma, då sparar vi hellre pengarna och åker några år senare. För att det ska vara värt det för oss måste det vara iaf lite avkopplande utan att vara tråkigt. Höga krav kanske
Har inget emot charter eller bamsehotell, bara hotellet inte är ett höghus utan har nån slags mysfaktor och inte överdrivet mycket andra människor så man får kryssa sig fram.
jag har rest väldigt mycket med mina barn och visst, det blir ju inte som när man reste själv. Men absolut bra ändå!
Undviker stora charterkomplex, hyr gärna eget hus/ lägenhet och flyger reguljärt.
Barcelona exempelvis är en ju en sån där nära stad med allt. Kort flygresa, bra boenden att hyra, strand och stad och god mat. Vi hyrde sen hus två timmar utanför i en liten by där vi stannade två veckor.
Italien också, Sicilien exempelvis. Där vi hyrde hus hörde vi inte ens svenska på två veckor.
Fantastisk mat, vacker natur. Bilkörningen är iofs ganska galen där, men otroligt mycket att se.
Sen finns det ju små mysiga hotell även med charter, jag ska inte säga att jag kan rekommendera särskilt många för det är få gånger jag rest med charter. Men jag skulle absolut kunna tänka mig ställen i Grekland, Sardinien eller så. Hyr bil själv och tuffa runt lite