• Lapsang

Praktresa m små barn?

Är galet ressugen. Just nu är det dock orealistiskt då minsta är drygt ett och missnöjd hela tiden om hon inte får krypa runt, samt maken tycker de är på tok för små och det skulle vara pengar i sjön då det inte alls skulle bli avkopplande. Har två år mellan barnen. Men nu till min fråga: ska man satsa på en ordentlig långresa innan stora blir skolpliktig dvs när de är 4 och 6, eller kommer det inte vara avkopplande då heller? Jag tänker mig rundresa i nya Zeeland, Australien, usa eller Thailand som det känns nu. Vi är ganska lata av oss och vill inte vara med om gnäll i alltför stor utsträckning.

• Svar på tråden Praktresa m små barn?
  • Dixie

en resa med barn blir ju aldrig som resorna innan barnen!
    hade jag varit ressugen hade jag inte kunnat vänta i 4 år…. hellre gjort en kortare resa innan dess….. 

Jag hade nog satsat på en resa till Thailand, flygresa till Australien känns inte så lockande med relativt små barn! 

• Lapsang

Tack för svar! Ja det känns långt att vänta tills hon är fyra. Problemet är väl också att vi inte är intresserade av att bara vara vid poolen i en vecka och ogillar stora hotellkomplex. Är väl bortskämda på det sättet.. så Kanarieöarna lockar inte alls. Och vill helst resa när vädret är trist här hemma. Några tips på resmål utom Thailand? ? det behöver inte vara tokvarmt men typ 17 grader iaf.

• modsey

USA, Florida är ju både enkelt att resa i och mycket för både barn och vuxna. Bila ner till Key west och Everglades. Disneyland och massa annat att se!

• Alexi

Kap verde är ju lite annorlunda men varmt på vintern.

• Lapsang

Ja tack f tips! Florida har jag hört mkt bra om!

Undrar om man kan stanna ett par dagar i new York på vägen? För att se det o bryta upp den långa flygresan, även om det såklart inte är varmt där på vintern. Eller iaf sova på ett hotell på flygplatsen för att slippa åka hela vägen på en gång. Det är ju typ 10 timmat bara till new york. Eller man kanske kan åka direkt? Jag får kolla upp det.

Modsey-vet du om det är lätt att köra där? Har körkort sen många år men ingen bil så kör inte så ofta. .

Ska kolla upp kap Verde med, super

• Dixie
    Lapsang skrev 2013-12-01 21:38:32 följande:
    Ja tack f tips! Florida har jag hört mkt bra om! Undrar om man kan stanna ett par dagar i new York på vägen? För att se det o bryta upp den långa flygresan, även om det såklart inte är varmt där på vintern. Eller iaf sova på ett hotell på flygplatsen för att slippa åka hela vägen på en gång. Det är ju typ 10 timmat bara till new york. Eller man kanske kan åka direkt? Jag får kolla upp det. Modsey-vet du om det är lätt att köra där? Har körkort sen många år men ingen bil så kör inte så ofta. . Ska kolla upp kap Verde med, super

Jag hade nog tyckt det var mer bökigt att bo en natt vid flygplatsen än att flyga hela vägen till Florida, om ni inte vill vara i NY några dagar. Norviegan kommer ju att börja med direktflyg tex Kastrup - Ft Lauderdale. vi flyger i mars till Miami, flyget på fm från Kastrup, mellanlandning i London och är i Miami lokal tid kl 17 - tycker det funkar rätt bra.
  • modsey
    Lapsang skrev 2013-12-01 21:38:32 följande:
    Ja tack f tips! Florida har jag hört mkt bra om!
    Undrar om man kan stanna ett par dagar i new York på vägen? För att se det o bryta upp den långa flygresan, även om det såklart inte är varmt där på vintern. Eller iaf sova på ett hotell på flygplatsen för att slippa åka hela vägen på en gång. Det är ju typ 10 timmat bara till new york. Eller man kanske kan åka direkt? Jag får kolla upp det.
    Modsey-vet du om det är lätt att köra där? Har körkort sen många år men ingen bil så kör inte så ofta. .
    Ska kolla upp kap Verde med, super
    USA är som regel ganska lätt att köra i och så även Florida.
    För att ta sig ner till öarna och Everglade så är det nästan nödvändigt att köra själv om man inte åker på något paketresa med något bolag.

NY är en jättekul stad men den behöver någon dag mer än bara en natt, så om ni skulle stanna där skulle jag rekommendera 4-5 dagar i alla fall för att få ut något.
    November är oftast en kanonmånad där också, lagom varmt att strosa och all julskyltning är i full fart redan då :)
  • Lapsang

Åh vad mysigt det låter! Nu ska här googlas! Har ni förresten några tips på vad man intefår missa där?

Om ngn har ännu fler tips mottages dessa tacksamt!

• Dixie

Jag tycker Floridas västkust är att föredra över östkusten, finare stränder! kolla på denna sidan här finns massor av tips; www.florida.nu

• evaoregon
    Dixie skrev 2013-12-02 08:45:01 följande:

Jag hade nog tyckt det var mer bökigt att bo en natt vid flygplatsen än att flyga hela vägen till Florida, om ni inte vill vara i NY några dagar. Norviegan kommer ju att börja med direktflyg tex Kastrup - Ft Lauderdale. vi flyger i mars till Miami, flyget på fm från Kastrup, mellanlandning i London och är i Miami lokal tid kl 17 - tycker det funkar rätt bra.
    Jag håller med.  Om ni inte ska stanna i NYC under några dagar så skulle jag hellre flyga hela vägen än att sova på flygplatsen en natt.  
Svar på tråden Praktresa m små barn?