• Lapsang

Praktresa m små barn?

Är galet ressugen. Just nu är det dock orealistiskt då minsta är drygt ett och missnöjd hela tiden om hon inte får krypa runt, samt maken tycker de är på tok för små och det skulle vara pengar i sjön då det inte alls skulle bli avkopplande. Har två år mellan barnen. Men nu till min fråga: ska man satsa på en ordentlig långresa innan stora blir skolpliktig dvs när de är 4 och 6, eller kommer det inte vara avkopplande då heller? Jag tänker mig rundresa i nya Zeeland, Australien, usa eller Thailand som det känns nu. Vi är ganska lata av oss och vill inte vara med om gnäll i alltför stor utsträckning.

• Svar på tråden Praktresa m små barn?
  • Lapsang

Tack för svar! Ja det känns långt att vänta tills hon är fyra. Problemet är väl också att vi inte är intresserade av att bara vara vid poolen i en vecka och ogillar stora hotellkomplex. Är väl bortskämda på det sättet.. så Kanarieöarna lockar inte alls. Och vill helst resa när vädret är trist här hemma. Några tips på resmål utom Thailand? ? det behöver inte vara tokvarmt men typ 17 grader iaf.

• Lapsang

Ja tack f tips! Florida har jag hört mkt bra om!

Undrar om man kan stanna ett par dagar i new York på vägen? För att se det o bryta upp den långa flygresan, även om det såklart inte är varmt där på vintern. Eller iaf sova på ett hotell på flygplatsen för att slippa åka hela vägen på en gång. Det är ju typ 10 timmat bara till new york. Eller man kanske kan åka direkt? Jag får kolla upp det.

Modsey-vet du om det är lätt att köra där? Har körkort sen många år men ingen bil så kör inte så ofta. .

Ska kolla upp kap Verde med, super

• Lapsang

Åh vad mysigt det låter! Nu ska här googlas! Har ni förresten några tips på vad man intefår missa där?

Om ngn har ännu fler tips mottages dessa tacksamt!

• Lapsang

Tack igen för alla tips! Har lusläst Florida.nu, vilken bra sida! Efter en hel del googlande har jag dock fallit pladask för Mexico! Vädret, massor att göra omkring cancun, fin natur, och sist men inte minst några öar som beskrivs som bohemiska och mysiga, sånt kan jag aldrig motstå! Har ngn ngt negativt att säga om mexico vill jag dock gärna höra det, better safe than sorry!

Nu återstår bara att få med maken på iden!

Men har ngn ytterligare tips mottages dessa såkkart tacksamt!

• Lapsang

Men ja just det: NÄR tror ni det är värt det? Det är ju inte värt det denna vinter när vi äter i skift. Det blir såklart mer värt det ju äldre barnen är, men vill heller inte vänta för länge och låta livet passera utan att göra ngt trevligt. Typ.

• Lapsang

Tack evaoregon för varningen. Vi hade nog tänkt charter m ev kortare förflyttning t annat charterområde och kortare arrangerade utflyker. Men maken tyckte det får vänta några år pga denguerisken. Större barn drabbas inte lika hårt även om det såklart är en allvarlig sjukdom för alla. Men Thailand dit"alla"" åker har större denguerisk. Suck nnåja. Är inne på florida igen. Vid 3 och 5 låter onekligen mer realistiskt än 1 & 3 eller 2&4.

• Lapsang

Mia Maria: jag förstår vad du menar och många tänker ju så. Jag tror också det går om man anpassar sig till barnen som du säger. Det jag menade med värt det är om detdå blir ttillräckligt trevligt för att man ska vilja betala tiotusentals kronor för det. För oss räcker det inte om det bara är pyttelite trevligare än hemma, då sparar vi hellre pengarna och åker några år senare. För att det ska vara värt det för oss måste det vara iaf lite avkopplande utan att vara tråkigt. Höga krav kanske

Har inget emot charter eller bamsehotell, bara hotellet inte är ett höghus utan har nån slags mysfaktor och inte överdrivet mycket andra människor så man får kryssa sig fram.

• Lapsang

En ide är ju charter till Kanarieöarna och hyra bil och se sig om istället för att vara fjättrad vid hotellet.

• Lapsang

Tack alla för ytterligare tips och synpunkter! Jo, hyra hus o bil låter ju trevligt!

Miamaria: jo jag känner att jag är inne på en billigare resa nu till att börja med. Kanarieöarna kan ju knappast räknas som praktresa som jag skrev i rubriken problemet med värt det eller ej är att vi inte är riktigt överens.. jag är en sån som hellre testar än riskerar att gå miste, maken är tvärtom. .

• Lapsang

Modsey o evsoregon: ja ju mer jag tänker på det så inser jag att det är det bästa. Man vill nog helst ha lite ytor inne så barnen kan leka inne också och inte bara ute. Så har vi rest här hemma i sverige och bott på vandrarhem vilket varit super. Kanske ngt sånt på Kanarieöarna eller i florida får bli vår första fegissemester nästa vinter. Denna vinter blev tvärnej från maken. Jag får nöja mig med äventyrdbadet i husby som är utformat som en tropisk regnskog och låtsas att vi är i Thailand he he

Svar på tråden Praktresa m små barn?