Inlägg från: Litet My |Visa alla inlägg
  • Litet My

Du som endast har söner men längtade efter en dotter - hur gick du vidare?

Skriver som jag skrev i en annan tråd, varför inte bara vara glada och tacksamma över att vi bor i ett land där man får behålla och älska sitt barn oavsett kön?

Där man slipper en sen abort eller lämna barnet på gatan om det har "fel kön" alt riskera att hela familjen blir utskämd eller att veta att för att kunna gifta bort dottern så kommer familjen att få svälta.

Där kan man verkligen tala om att ha en anledning att oroa sig för att barnet skulle ha "fel kön".

• Litet My
    emelielj skrev 2013-11-30 08:25:33 följande:
    Påverkan utifrån skulle jag säga. Jag väntar mitt andra barn, en pojke till fick vi reda på på ultraljudet igår. Svärfars reaktion var Ajfan, nästa gång tar det sig.
    Snacka om att jag känner att jag gör honom och alla andra som hoppats på en tjej besvikna.. Jag var bara orolig över att något skulle vara fel på barnet osv. Blev så glad när allt såg bra ut.
    Nu känner jag att min andra son inte kommer vara lika efterlängtad av min familj på grund av sitt kön.
    En av mina bättre vänner har 6 pojkar tätt, hon är jättenöjd.

En annan har 3 st men den fjärde blev en flicka, då var hon själv väldigt inställd på att det var klart att den sista också blir en kille, men ut kom men liten flicka. Alla bekanta var såååå glada för hennes skull, hon själv tog det med jämnmod.

Det är så tråkigt att man skall känna att andra skall ha åsikter om könet på ens barn, själv har jag en av varje och kommentarerna haglade "Ja, NUUUU är familjen komplett". "Vad skönt, nu behöver ni inte skaffa fler barn" osv...Ungefär som man måste göra ett försök till om lillasyster varit en kille, eller att man lever med en icke komplett familj om man inte har båda könen. I övrigt, en så lycklig mamma som ovanstående 6 barnsmamman har jag aldrig träffat, det bara strålar om henne om man nämner hennes barn.

Grattis till pojken föresten.
  • Litet My
    LillGris skrev 2013-11-30 09:57:00 följande:

Som mor till både en pojk och en flicka tar jag mig friheten att säga: vilket jävla skitsnack.
    tack för mig.
    Instämmer, har också en av varje. Både fördomsfullt, trångsynt och otacksamt att hålla på såhär i ett land som Sverige dessutom där båda könen ses som lika mycket värda och vi skall vara ett land som "kommit långt".
Svar på tråden Du som endast har söner men längtade efter en dotter - hur gick du vidare?