Inlägg från: jashrinah |Visa alla inlägg
  • jashrinah

Du som endast har söner men längtade efter en dotter - hur gick du vidare?

Anonym (mamma) skrev 2013-11-29 21:43:02 följande:
    Om jag utgår från mig själv som dotter och mamma till döttrar tror jag det handlar mer om bandet sen när ens egna dotter väntar barn. Som mormor tror jag (eller vet jag) att man blir delaktig på ett helt annat sätt än som farmor! Min sambos mamma var delaktig i vår graviditet men inte alls på samma sätt som min egna mamma just för hon är min mamma. Jag hade kunna ha med henne på min förlossning men inte min sambos mamma, jag ringde alltid mamma för att rådfråga först osv. Där tror jag den största skillnaden är. Att mor och dotter är närmare. Visst kan son och mamma vara otroligt nära men när det blir barnbarn och ens barn växer upp osv. blir farmor inte alls lika delaktig i den resan som mormor. Inte när det gäller graviditet i alla fall. 
  • jashrinah

vad roligt att alla säger att * ja men 3 pojkar tänk bara vilken fantastisk relation de kommer få * som att det vore könet som gjorde det ? 

men om någon sedan säger att flickor får bättre relation till sina mammor så är det fel ....

• jashrinah
    Anonym (Perspektiv) skrev 2013-11-30 00:09:20 följande:
    Jag tror inte att min farmor som hade 5 söner efter att ha försökt få en "Britt" tyckte att det var snippbrist som var det tråkigaste när hon dog av sjukdom då de två yngsta var 16 och 18 och hon själv bara var 58. 
    nej det var nog att hon dog. men vad har det med saken att göra ? 
  • jashrinah
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-30 00:23:16 följande:

Haha - min faster ville ha en "Birgitta", för hon ville göra allt sådant med henne som barnsköterskan Nenne gjorde med Hagasessorna. Små söta flickaktiga aktiviteter! I stället fick hon TRE SÖNER, som i dagens skola skulle ha fått stämpeln "ADHD", antagligen. Tre STORA, BRÅKIGA söner! När hon ville att de skulle spela piano, tog de i stället hockeyrören och spelade hockey på parkettgolvet! Plågade familjens katt! Pangade doror i skolan! Tjuvrökte, stal moppar och slogs! Föräldrarna hade klippkort till samtal med rektorn!
    gör min son sånt skickar jag nog iväg han till militärskola ... xD 
  • jashrinah
    Starkast skrev 2013-11-30 16:25:08 följande:
    Vilket barnligt och omoget tänk du har!

Klart man måste få önska och drömma om olika saker. Det kan vara vad som helst och de allra allra flesta (alla?) önskar sig innerst inne ett barn av ett visst kön, men det är få som vågar titta på den känslan och ännu färre som vågar prata om den. 

Och blir man så upprörd över att någon annan pratar om känslan så har man nog enormt mycket inträngt innom sig som man aldrig vågade prata om själv. Det blev ett tramp på den ömma tån.
  • jashrinah
    Anonym (... 2) skrev 2013-11-30 20:11:21 följande:
    Nu har jag ju 2 pojkar 3 flickor men huvudsaken är att barnen e friska ts ! Ni får testa en gång till !har läst att vackra kvinnor får oftast döttrar än fula vet inte om de stämmer .
    tack nu  känns det bättre att bara ha söner.
Svar på tråden Du som endast har söner men längtade efter en dotter - hur gick du vidare?