Inlägg från: Anonym (***) |Visa alla inlägg
  • Anonym (***)

Du som endast har söner men längtade efter en dotter - hur gick du vidare?

Jag kan förstå hur du känner det ts.

Jag har en son som jag älskar över allt annat.Jag kommer inte att kunna få fler barn o jag hade så gärna velat ha en dotter också.När jag väntade sonen så vart jag lite konstig. Jag önskade mig en dotter medan jag bara tänkte på pojknamn. Magen hette ett pojknamn. När sen bebisen kom ut o det visade sig vara en pojke så för en sekund kände jag mig lite besviken. Men bara för en kort sekund. Jag hade lite dåligt samvete för det innan men inte längre. 

Man kan inte rå för hur man känner det, bara för hur man sen väljer att agera o göra åt sina känslor. Jag har en underbar pojke o hade han i stället blivit en flicka så hade han varit lika underbar för det. Jag är stolt o obeskrivligt tacksam att jag fick ett barn, oavsett kön. Visst kanske jag missar något speciellt genom att inte å en flicka,men jag har vunnit/vinner så mycket på att ha en pojke.....ett barn.

Mitt råd är att acceptera det du känner så du kan bearbeta det. Så du sen kan njuta av det nya livet.

• Anonym (***)
    fridlyst skrev 2013-11-29 14:23:29 följande:
    Vad har en flicka som inte en pojke har?

O tvärtom vad har en pojke som inte en flicka har?

Vad jag ville ha fram var att det är ingen skam utan helt ok att känna som man gör,bara man till sist kan komma vidare o känna glädje över de mirakel man fått. Oavsett könet.

Svar på tråden Du som endast har söner men längtade efter en dotter - hur gick du vidare?