Anonym (söner 2) skrev 2013-11-29 13:38:13 följande:
TS!
Jag har också läst mycket här på fl om grejen med att ha en dotter.
Och folk har beklagat sig till mig med när vi fick pojk nummer två.
Vad kommer detta manshatet ifrån? Varför ska någon vara mindre efterlängtad och älskvärd?
det är fan ta mig sjukt.
Det dummaste jag läst här på fl var en tjej som skrev
"jag ser på mina vänner som bara fått pojkar med sorg, dom vet inte vad dom missar, alla borde få en dotter"
Det är sjutton så man mår illa.
En kompis till mig har två tjejer och båda bär på en extremt ovanlig sjukdom och ligger efter 1-2år i utvecklingen och är inte direkt motoriska.
Flickorna måste hålla en extrem diet med inga undantag alls och dom kommer aldrig någonsin att kunna få egna barn.
Henne tycker jag synd om. Könet spelar ingen som helst roll.
Älskar mina pojkar och vi står varandra nära.
Men sett till mig själv så står jag inte min mamma supernära. Vi är vänner men jag kan inte känna av någon slags fantastisk mor-dotter relation mellan oss.
Hade jag haft en svärmor så tror jag att jag stått henne väldigt nära efter allt jag hört om henne
Så jag tror ofta att dom som säger att man ska ha en dotter själva målar upp en bild av hur dom tror att det kommer att se ut.
Du kommer att ha tre söner och tre chanser att dom träffar en fantastisk kvinna som du mycket möjligt kan bli nära med.
Kram
Fy fan! Det är sådana människor som borde bli barnlösa som är så otacksamma. ja, otacksamma över att missunna andra lyckan att få barn öht. En son är lika mycket värd som en dotter! Finns de som aldrig aldrig någon sin kan få barn, och det finns de som har barn med handikapp, och tänk då de som får friska söner! Vilken gåva! De andra kan inte ha mycket innanför när de på allvar tycker synd om pojkmammor.