Inlägg från: Anonym (x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x)

Du som endast har söner men längtade efter en dotter - hur gick du vidare?

Anonym (Ledsen) skrev 2013-11-29 13:35:40 följande:
    Intressant, här är det mannan som sörjer vår tredje flicka i magen. Hur han går vidare får jag berätta nästa år..

Precis. Många kvinnor vill ha döttrar men precis lika många män vill ha söner. Det tänker oftast inte de manshatande flickmammorna på.
  • Anonym (x)
    Anonym (Japp) skrev 2013-11-29 13:32:18 följande:
    I vuxen ålder ja, inte så konstigt eftersom man då väljer att gå sin egen väg men när barnet är mindre, jättehäftigt och känslomässigt underbart.

Vilket svammel! Hört uttrycket "pappas flicka" nån gång. Man är inte automatiskt tight med sin mamma. Jag och min son är så tighta man kan bli. Skulle vi vara tightare skulle han få krypa upp i livmodern igen.
  • Anonym (x)
    Anonym (Japp) skrev 2013-11-29 13:48:23 följande:

Älskar att svamla precis som alla ni andra på FL.

Jag är själv dotter och jag kan inte se någon sanning i dina påståenden. Jag och min mamma har aldrig haft nåt magiskt band som du snackar om.
  • Anonym (x)
    Anonym (Japp) skrev 2013-11-29 13:59:27 följande:

Du har söner förstår jag?

Eller bara barn kanske? Inte en snippa eller snopp på två ben?
  • Anonym (x)
    Anonym (Japp) skrev 2013-11-29 14:01:49 följande:
    Det var som jag misstänkte alltså, en bitter pojk-mamma.

Nä. Jag tror du är en bitter flickmamma vars sambo ville ha en liten gosse
  • Anonym (x)
    Anonym (Japp) skrev 2013-11-29 14:05:24 följande:
    Gud bevare mig väl, har en skitjobbig bonusson som jag skulle kunna sälja på Blocket närsom så nej tack, pappan har så det räcker och blir över.

Och jag har en bonusdotter som inte tillför ett dugg i mitt liv. Och pappan har en jättedålig relation till henne men en fantastisk till sina söner. Tänk så det kan vara.
  • Anonym (x)
    Anonym (Längtan) skrev 2013-11-29 14:25:26 följande:

Jag tycker att du passar bättre i alla de övriga "önskar flicka-vill inte ha en pojke"-trådar, där många spyr ur sig hur jobbiga, äckliga och fula pojkar är (ja det kanske var du som skrev just det tom).

För det du säger ovan är bara något du tycker, du refererar till dig själv och din situation, inte till verkligheten.

För jag har inte, och har aldrig haft något "speciellt" band till min mamma, och inte har eller hade min syster det heller. Då var bandet till pappa mer speciellt.

Min syster står dock närmare sin dotter än sin son, men det är jag säker på att beror på deras personligheter, snarare än deras kön.

För hur förklarar du annars alla nära mor-son relationer som finns? Skulle de bara vara inbillade då menar du? Att vi egentligen är bittra och hatar våra söner?? Då måste nog du må ganska dåligt, om det är så du ser på din omgivning och alla pojkar.
    Människan mår dåligt och är en sån där som ser ner på pojkmammor och tror att de får ett dåligt liv. Jag skulle inte byta mina grabbar mot 2 döttrar och 100 miljarder kronor.
    Hennes sambo ville nog ha en son så nu måste hon trycka ner dom som gav sina män en liten arvinge.
  • Anonym (x)

Jag har 2 söner och min syster har 3. Så våra föräldrar blev mormor och morfar till 5 små killar. Min pappa tycker det är superkul. Han hade säkert velat haft en son men fick ingen. Han tar igen det nu med 5 vilda små grabbar. Kollar jag i släkten på sambons sida finns det 7 grabbar till och alla är i någorlunda nära ålder så dom har jättekul när dom leker.
    Du kommer få det kanonkul med 3 grabbar TS.

• Anonym (x)
    Anonym (Längtan) skrev 2013-11-29 14:44:30 följande:

Tack för peppning :)!

Man ska väl inte glömma alla andra kvinnliga relationer man har i livet, mamma, svärmor,syster och väninnor. Jag har ju andra tjejer i mitt liv kan jag tänka :)

Låter kul med så många killar för övrigt !

Fullt ös medvetslös med hälften av dom och hälften är lugna och känsliga.
  • Anonym (x)

Jag har 2 söner och om jag får en tredje skulle jag vilja ha en lillebror men det är ju för att jag har så mycket glädje av mina söner och vill ha syskon som är tighta genom hela livet och jag tror chansen är lite större bland samkönade syskon. Skulle det bli en tjej så är det lika välkommet men ända sedan jag var 15 har jag på något sätt sett mig i framtiden omgiven av söner. Jag har inte en aning om varför egentligen. Skulle jag få en tjej skulle hon få tuffa killkläder och jag skulle nog uppfostra henne lite grabbigt. Om hon inte visade sig vara en liten prinsessa som bara vill ha rosa, då skulle jag få acceptera det också.

Svar på tråden Du som endast har söner men längtade efter en dotter - hur gick du vidare?