Anonym (Längtan) skrev 2013-11-29 13:06:35 följande:
Ja det är absolut en stor fördel med att ha barn av samma kön! Och jag kan tänka så nu också, att nu kommer en till "likadan" - en pojke som kan identifiera sig med sina storebröder. Jag själv har en syster och en bror och kan se att min bror var mer utanför under uppväxten, jag och syrran var tighta men han var mer själv, tyvärr. Dock är det han som idag har tightast kontakt med våra föräldrar, både med vår mamma och vår pappa!
Jag har jättebra kontakt med mina grabbar och det är bara 19 månader mellan dom. Lillkillen är mammigast. Han fyller 6 snart och dyrkar marken jag går på
Jag kan inte önska mig mer. Jag är supernöjd med mina kids. Skulle jag få en liten sladdis kommer mina grabbar vara såpass mycket äldre att jag tror en lillasyster skulle hamna lite på sniskan. Hellre en till kille känner jag då. Men oavsett kön kommer barnet vara lika älskat. Skulle jag däremot få beklagande kommentarer från omgivningen kommer dom få veta att dom lever. Jag vet att en del flickmammor tycker "synd" om mig som har söner men då är dom helt ute och cyklar. Tittar man på deras sambos/män ser jag hur dom tittar längtansfullt på mina smågrabbar och flera har uttryckt att det vore så kul med en liten son och då brukar mammorna se lite förnärmade ut.
Alla får naturligtvis tycka som dom vill men ingen behöver tro att det är synd om mig för jag fick exakt de barn jag önskade.