• Dr Mupp

Min väninna förlorade vårdnaden

DE har gjort en utredning iom att hon bott på familjehem. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Anonym (Vad kommer händ) skrev 2013-11-27 10:03:09 följande:
    Tack för alla svar. Min väninna har en lättare form av förståndshandikapp. Den märks inte direkt, men jag vet vad det handlar om. Hon ska åka hem idag från den här familjen de har bott hos. Sonen blir som sagt kvar. Jag ska vara så bra stöd som jag kan bli och jag har tagit åt mig det ni har skrivit. Ska be henne ta med sig alla papper så vi kan läsa om allt. Hon måste även få låta detta sjunka in så att hon kan börja om med ny energi. Det kommer bli en lång resa. Skriv gärna mer om det finns saker vi ska tänka på.
    Så länge pappan inte är normalstörd och kan ta hand om barnet så kommer hon aldrig få vårdnaden om det. Soc vet av bitter erfarenhet att utvecklingsstörda inte kan ta hand om barn om det inte finns en välfungerade partner i bilden. Tyvärr är det sällan så utan utvecklingsstörda har oftast förhållande med andra utvecklingsstörda.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Anonym (m) skrev 2013-11-27 18:44:54 följande:
    pappan då? Ansågs han inte heller kapabel att ta hand om barnet? Ska väl rätt mycket till om man bortdömer båda föräldrarna?
    Är mamman utvecklingsstörd så är pappan det troligvis också. Det är ovanligt att normalfungerande har förhållande med utvecklingsstörda. 
  • Dr Mupp
    Anonym (Vad kommer händ) skrev 2013-11-27 19:36:48 följande:
    Pappan har visat stort intresse att ta hand om sitt barn genom att åka dit minst en gång i veckan. Men han fick inte sova över, fick åka hem samma dag.
    En gång i veckan? Hade det varit mitt barn hade jag åkt dit varje dag och vägrar åka därifrån. Men om han tycker att en gång  veckan räcker så förstår jag varför han ansågs olämplig han med. 
  • Dr Mupp
    nymedlem skrev 2013-11-28 23:50:05 följande:

Du tror inte det kan vara så att pappan var så pass säker på att mamman är en fullgod förälder så han skötte allt på hemmaplan tills mamma och barn kom hem igen?
    Hur skulle han kunna vara säker på det. De hade ju knappt hunnit få bebisen innan hon flyttade till hemmet.
  • Dr Mupp
    Anonym (Vad kommer händ) skrev 2013-11-29 11:27:33 följande:
    Sen skrev jag MINST EN GÅNG I VECKAN! Men många tolkar det som om han verkligen kom en gång per vecka. Vissa veckor var han inne tre gånger och det tar ett tag att ta sig dit oxå.
    Wow, hela tre gånger i veckan ibland. Ohh, det visar ju verkligen att han förståt t hur viktig hans bebis är. Som saqt hade det varit min så hade jag hängt på låset på morgonen och vägrat åka hem på kvällen. Hade bosatt mig i ett tält på tomten om det var det som krävdes för att få stanna.
Svar på tråden Min väninna förlorade vårdnaden