Inlägg från: 3bairns |Visa alla inlägg
  • 3bairns

Till er som helammar ???

Funkade jättebra . Jag åkte iväg på ärenden ibland med första bebisen eftersom hon ofta fick flaska i början innan amningen kom igång (funkade för oss men rekommenderas inte) men ju mer erfaren jag blivit i min roll som mamma så har jag tagit med bebisen mer och mer och det funkar mycket bättre. Med första kunde det ju lätt bli så att man skyndar sig hem efter att ha stressat runt och kommer hem med sprängfyllda läckande bröst till en bebis som precis fått flaska och inte vill äta på en stund. Så mycket lugnare det var att bara ha med bebis i sele eller vagn så kan man ju amma/fika/promenera som andan faller på. Eller amma i farten vid storhandling på Willys för att man måste handlar klart innan de äldre barnen blir för hungriga (funkade med tredje men hade jag aldrig gjort/klarat med första).

Så enklast är ju att vara standby för bebis 24/7 genom att ta med bebis på det du vill göra så blir alla nöjda. Det är en väldigt kort period som de är så små att de äter stup i kvarten.
    Jag ammade nog 20min/gång med första och ca 5min/gång med barn två och tre. De åt varannan timme på natten och på dagen varannan till var fjärde kanske. Och i tillväxtperioder konstant   

Svar på tråden Till er som helammar ???