• frappa

ni med knarkare till partner

Anonym (avslut) skrev 2013-12-02 18:10:50 följande:

Konstigt sätt att säga att man inte vill ha nån hahaha va sägs om Hej jag har tänkt o kommit fram till att ge upp dig hahaha som sagt han är ju pundare

Man brukar inte punda så mycket på kokain.

Cannabis är det helt omöjligt att punda, för man tappar koncentrationen och den röda tråd för enkelt.
    Då sitter man där med det man ska göra, utan att ha minne vart man var.

Nä, det är inget konstigt sätt att säga det på, dock är det extremt jävla otrevligt sätt.
    Säger man så, så ser man ju till att personen man sa det till hatar en för evigt.

Så har man löst dom problemen, men på ett extremt otrevligt sätt.

Vilket jag många ggr i tråden har fördömt.

• frappa
    Furstinna skrev 2013-12-02 18:40:06 följande:

Ts skriver att han är kickad alltid.

Jag har jobbat med missbrukare länge och jag är uppväxt med en missbrukande bror. Bara för att många tar sig en feting då och då så är det inte mindre skadligt. Det är narkotika och narkotika är olagligt. Sedan vet jag också skillnaden på ett bruk och ett missbruk. Men för min del är en pundare alltid en pundare oavsett om han "bara" röker på någon gång men klarar av att sköta resten i sitt liv eller om han sitter och jonkar på en smutsig toalett.

Det är så lätt att sitta och tycka att det är harmlöst för individen som väljer att röka på någon gång osv men skulle du se industrin bakom tror jag du skulle ändra uppfattning. Jag är inte emot individen i sig, då skulle jag aldrig jobba med det jag gör. Det är industrin samt att det är korkat val att börja.

Jag betvivlar att han var detta jämt.

Men även om det är sant och det genererar hora.

Så är hon verkligen på ett bättre ställe i livet nu, för han måste då ha grava psykiska problem.

Sen ser en del som hora som ett normalt ord, och används flitigt utan empati givetvis.

Jobbar man med misbrukare, ås har man en mycket begränsad insyn i den typiska cannabis konsumenten.
    De som missxbrukar uppgår till ett fåtal procent av de som röker cannabis.

Har en polispolare, som vet om jag rökt cannabis för smärta, röker ej nu för smärtan är hanterbar.

Han har till stor del ändrat sin syn på vem som röker cannabis, och inser att det är en del losers där ute.

Men att det går inte dra alla efter en kant.
    För blir lite bisarrt att prata om 5-7%, men innefatta 100% som dessa 5-7%, det blir helt enkelt fel.
    När punda var i rätt samanhang, så var det om de som använde amfetamin och det beteendet man fick under en amfetamin berusning.

Som då är att man maniskt håller på med en sak, kan vara städa, plocka isär saker eller göra andra saker med stor fokus och länge.
    Och dag har man stigmatiserat detta punda, och använder det när man vill nedvärdera någon som använder droger.
    Så således har punda tappet den faktiska betydelsen.
    Varför sen även heroin kommer upp i denna tråd undrar jag.

Hade du tagit upp kokain, så hade du i alla fall varit OnT.

Industrin bakom cannabis, är skapad pga att staten lämnat över försäljningen till kriminella nätverk.

Sen idag odlar många själva, och säljer till självkostnads pris till sina polare.

Så denna industri har avmattas en del, dock som du säger det är en hel del hemska saker där.
    Men lätt åtgärdat och det är att staten tar över försäljningen.
    Så kommer man dra ner denna industri dramatiskt.

Dock som alla vet, så kommer den inte försvinna helt, det ser vi pga den skeva prissättningen på alkohol.
    Där vi fortfarande har en parallell marknad.

Tyvärr när man kommer hit, så går man till svart och vitt.

Och inbillar sig bara för det inte blir 100% statlig försäljning, så ska man fortsätta med 100% försäljning av kriminella och kriminella nätverk.
    Jag känner att en oreglerad cannabis, som det är idag.

Är så fel, för det är så enkelt för barn att köpa droger där ingen ifrågasätter deras ålder.

• frappa
    Anonym (knarkare) skrev 2013-12-02 18:47:23 följande:

Det fanns några rader innan min avslut på inlägget, underlättar det hela om du läser dom först innan du hakar upp dig på en line.

Fann att det var en hel del saker som var tagna ur sitt sammanhang.

Och en ovilja att citera inläggen rätt, så kan inte folk riktigt greppa hela bilden.

Antagligen ett medvetet val, eftersom det som sägs ser faktiskt lite korkat ut i vissa fall.
    Men det är därför man plockar saker ur sina sammanhang.
    Är det ingen som märker detta eller påpekar detta.

Så är det rätt enkelt att säga att det jag säger är rätt och logiskt.
    Inte plcoka ur det sitt sammanhang, jag då blir det inte alls så enkelt längre.

Sen verkar det som h*n har klumpat ihop dina och mina inlägg i en röra.

Vet inte syftet med detta, men bra blir det inte.

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-03 09:33:35 följande:
    Nu börjar jag verkligen undra,  när du skriver inlägg har du då läst den andra personens inlägg eller är det bara ett sätt för dig att föra fram din propaganda?

Hade du läst mina inlägg hade du sett  och förstått att citaten inte var från dig, jag har heller aldrig påstått att de var från dig.
    Vad jag har skrivit eftersom du uppenbarligen av någon anledning inte kunnat förstå är detta -

Jag ifrågasatte hur du kunde säga att vissa förminskade andra när människor som har en åsikt liknande din isåfall 'förminskar' mycket grövre' .
    Jag citerade dessa uttryck så att du kunde jämföra och undrade (undrar fortfarande) hur det kan vara så att du ser att den ena parten förminskar men den andra inte gör det?

istället för att svara på detta fortsatte du att svamla så att man inte förstod hälften.
    Du får väldigt gärna svara nu, men som jag tidigare sa så har du förlorat all trovärdighet redan

Vart är den påstådda propagandan i det inlägget du citerade?

Jag har svarat på många av dina inlägg, kan du specifikt ge mig ett exempel på att jag inte svarat på det jag citerat.

Sen att man ibland inte svarar 100% av frågor/frågeställning som är ställda är en annan sak.

Men är det så du saknar ett svar, så är ju det inte svårare att skriva ett inlägg till, och undra just denna sak som man då saknar svar på.
    Varför du citerar eller riktar inlägg till mig, och sen plockar med andras inlägg till mig.

Blir förvirrande, speciellt du svarar på deras inlägg men skriver inlägg till mig.
    Och varför du plockar meningar ur sitt sammanhang är ju ett aber också.
    Det gör så meningarna tappar den rätta betydelsen.

Men är ett känd diskussionsteknik, men kända problem.

Speciellt när man blir avslöjad, som du nu är.

Ge riktiga citat på ev. förminskning du pratar om.

Och utelämna andra användares inlägg.

Din förminskning, nedvärderande och stigmatiserande har varit tydlig.

Du säger ju det oprecisa och stigmatiserande ordet knark/knarkare i var och varann mening innan.
    Och lite annan skit, så du är bara ledsen för att vi avslöjar ditt hyckleri.

Min trovärdighet står ohotad, jag förmedlar saklighet, fakta och forskning.

Det är det du har problem med, det och att du märker jag maler ner dina argument lugnt, fint och metodiskt.

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-03 09:57:46 följande:
    Ove Hansen 74 år

Jag tänker på Ove Hansen, som blev påkörd i en busskur.
    Tack vare tekniska bevisning kunde man binda en 20-åring till körningen och han blev dömd för detta.
    20-åringen erkände att han hade rökt rökt hasch (han dömdes även för detta -rattfylleri).

20-åringen nekar trots all bevisning och skyller på en okänd man femte man som var i bilen(4 män fanns i bilen men 20-åringen kunde bindas till körningen, trots detta skyller han på en okänd 5:e man.

Men låt mig gissa, olyckan och valet att springa därifrån och sen skylla på andra är inte pga av drogen han använde utan det beror på en miljon andra saker, drogen hade absolut inget med detta att göra.. Drömmer

Jag blir inte förvånad om droganhängare kommer på en miljon ursäkter nu, hur handlingen av denna kille måste bero på något annat, hur det kan ligga en miljon andra saker bakom och ja det kan det säkert men påstå inte att droganvändningen inte hade något med detta att göra, för genom att påstå det så dumförklarar ni er själva.

Sluta hävda att droger gör alla goa och snälla och inte drabbar andra för det gör det både fysiskt och känslomässigt - man glömmer gärna bort biten hur drogmissbruket påverkar nära och kära.

'20-åringen' dömdes till 15 månaders fängelse för vållande till annans död, grov vårdslöshet i trafik, rattfylleri och olovlig körning.
    Han har överklagat och jag hoppas liksom hans anhöriga att han får hårdare straff, 15 månader är inte nog för denna dåre och jag vill inte ha honom ute i samhället igen.

Finns forskning på olyckor och påverkade/berusade på cannabis, på likheten som trafiksäkerhetsverket i USA.

Som gått igenom olyckor i deras trafiknät, deras slutsats på cannabis är att de är lika troliga att orsaka en olycka som en som är nykter.
    I Sverige finns det inte ens statistik på cannabis och olyckor där endast cannabis förekommer.

I Colorado USA så gick olycksstatistiken ner 9% efter införandet av medicinsk cannabis.

Är ledsen att jag raserar hela din värld, men så blev det i alla fall.

Farhågorna var i Colorado liknande du uttrycker här, men svaret blev tvärtom.

www.coloradoindependent.com/106742/cu-study-medical-marijuana-saves-lives
    www.iza.org/en/webcontent/publications/papers/viewAbstract

Dock så anser jag vi ska köra nyktra, och det godkänner vi samma dag vi skriver på för att få körkortet.
    Så försök inte tro att jag tycker vi ska köra onyktra.

Dock ska vi adressera var drog och påverkan på körförmågan var för sig.
    Och här kommer cannabis långt ner på listan till att orsaka olyckor.

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-03 10:06:34 följande:

Jag försökte få fram poängen att man kan inte anklaga ena sidan för att förminska om man samtidigt ursäktar samma beteende från en annan, detta gäller oavsett om man delar samma ståndpunkt.

Att man sen delar samma åsikt till mångt och mycket gör att man då ännu mer framstår som 'icke trovärdig'

För övrigt om man faktiskt läst igenom mitt inlägg som mitt uttryck togs ifrån så kan man nog säga att jag förminskade killen ifråga inte dig utan jag 'gav svar på tal' med ett uttryck som var precis som ditt förutom att jag la till en mening, så när frappa då började svamla om förminskande ifrågasatte jag detta och gav fler exempel på dina uttryck och försökte få fram ännu mer hur kan en person vara förminskande när man inte anser att den andre varit det trots liknande uttryck

Jag hoppas du förstår nu, om inte ja då står det klart för mig och andra att ni helt enkelt vägrar förstå plus att ni framstår som sk 'självrättfärdiga' människor som ser fel och brister i andra men vägrar se det hos sig själv och de som tycker som dem.
    Plocka ut enskilda meningar ur sitt sammanhang har ingen poäng, mer än förvanska det som skrevs i sin hel het.

Tycker det är dax för dig lära dig citera riktigt, så slipper vi diskussioner om att du inte klarar av att citera rätt.
    Men kanske är syftet att ta bort diskussionen från sak frågan, som är hora, cannabis och kokain.
  • frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-03 13:17:12 följande:
    Det är så uppenbart att du aldrig ger några direkta svar frappa, du bara kommer med samma ord om och om igen. Du lyckas med konststycket att skriva långa inlägg utan att egentligen säga något.
    Detta har gjort att jag tappat intresset för dig.

Du har din åsikt men som tur var delar inte majoriteten i samhället den oavsett om du in din villfarelse vill tro det.
    Jo, jag förstår det är inte skoj att bli ägd.

Min åsikt baserar sig på fakta, verkar lite för mycket för dig.
  • frappa

Sen måste jag tillägga att du verkar ha lite svårt att ta in text du läser.

Då har jag i åtanke om hora, som du upprepade många ggr innan du gav upp och insåg att jag sagt samma sak varje gång.

Och att vi hade samma åsikt.
    Verkar vara nått som förföljer dig i hela diskussionen.

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-03 13:46:56 följande:
    Bli ägd? Är du 14 år eller? hahaha ha Skrattande

Nej nu har jag totalt tappat intresset för dig, det spelar ingen roll hur provocerande du försöker skriver i fortsättningen du får ägna dig åt att försöka provocera andra eller prata med dina likasinnande men jag orkar helt enkelt inte med våra 'diskussioner' mer.

Du 'vann' för jag ger upp - Grattis  Tungan ute
    Tack för vinsten, synd bara det handlade om en meningslös OT diskussion.
    För ämnet verkade du ha noll intresse att skriva om.
  • frappa
    Anonym (Sambo t knarkare) skrev 2013-12-04 12:54:40 följande:
    Min sambo sedan 20 år är världens bästa och hon skulle aldrig få för sig att kalla mig något elakt, trots att hon röker väldigt mycket gräs (flera gånger om dagen). Själv är jag nykterist med undantag för ett glas vin till maten när jag är på restaurang t.ex.

Jag tyckte att det var konstigt och lite jobbigt när jag först träffade henne, mycket känslor, men hon är verkligen mitt livs kärlek och jag inser nu att det är bara dumt att försöka förändra henne (vilket jag försökte, tro mig - numera ångrar jag att jag var så jävla stel och inte ens försökte se vem hon var för att rökat kom ivägen, för mig). Tricket med livet i många sammanhang är att göra det man trivs med, och helt enkelt inte göra det man tycker är jobbigt, så har jag alltid tänkt (annars går man bara runt och gör saker man inte trivs med) - dock måste jag säga att komma över mina fördomar om knarkare var bland det bästa jag gjort, annars hade jag inte haft världens bästa flickvän.

Det jag har insett är att människor är väldigt olika. Man kan inte bara applicera alla egenskaper "knarkare 1" har på "knarkare 2", men det är mer socialt accepterat att göra det - jämförelsevis med typ homosexuella, invandrare, där det är en uppenbart fascistisk modell att göra så.

Min sambo röker inte för att fly sina problem, hon röker för att det gör henne piggare, gladare, och får henne uppskatta livet mer och komma till skott - även om fördomar menar motsatsen. Det jag tror att många inte förstår är att cannabis inte uteslutande gör människor slöa och apatiska, utan är väldigt individuellt. Dessutom finns det så många andra faktorer, som hur mycket man röker t.ex.

Känns mer som att du har fått att göra med ett svin helt enkelt, som dessutom kanske/kanske inte har problem med droger.

En bra berättelse, i hur du gick in med ignorans men kom ut utan ignorans.

Såg bakom denna, och upptäckte att det var inte så hemskt som man kan tro.

Problemet om droger, är man satt stigmatiseringsapparaten på, där fakta är helt ointressant.

För det viktigaste att vi som knarkkrigarens fader Nils Bejerot är att se den som använder droger som de har syfilis.

Vad vill man egentligen uppnå med detta, är fakta så farligt att vi inte ens är tillåtna att diskutera detta.

Vi såg ju det rätt tydligt på muppoingcowboy, som hellre diskutera OT än hänge sig till ämnet.

Som inte förstod att det var stigmatisering och nedsättande som genomsyrade allt vad h*n sa.
    Såna som h*n inbillar sig att hålla sig till fakta gör en till drogliberal, rätta till felaktigheter gör en till drogliberal.

Sanningsliberal är rätt ord!

• frappa
    Anonym (avslut) skrev 2014-02-05 13:29:34 följande:
    Dan aset hörde av sig för nån vecka sen o villa ha "tillbaka" Lilla mig. Fyfan han r inte lite fräck, han förstör allt jag har byggt upp de 4 månader jag inte har pratat med honom. Min sambo råkade se det vidriga sms:et han skrev o det hela blev svart :( varför gör han så? Vi vet båda att vi inte vill vara ihop o att han inte kan älska någon annan än sug själv. Åhhh nu är jag så arg.

Varför blir du arg?

Det är bara ignorera, det är det bästa sättet.

Ilska leder ingenstans, och tom kontraproduktivt för dig själv.

Det blir ju lite som han styr dig, fast han inte är där eller har förmågan praktiskt göra detta.

Så lägg ner det snarast, det är inte bra att göra så.

Du skulle väl bara svarat, jag accepterar inte någon som kallar mig en hora eller nått liknande.

Och nu har jag hittat en trevlig kille som respekterar mig, eller nått liknande.

• frappa
    Anonym (avslut) skrev 2014-02-05 16:15:18 följande:
    Jag blir arg för att han kommer o förstör ännu en gång att han e så fräck.

Du kan inte bestämma över andra människors ageranden.

Att bli arg är kontraproduktivt för dig själv, det är det jag säger.

Så det jag menar är att du ska rycka på axlarna och säga "jaha, och?" and no more.

Sen kan han väl inte förstöra om du förklarar för din sambo att du träffade denna kille, men var respektlös och dum.

Och att du inte kan hjälpa hans ageranden nu.

• frappa
    Anonym (avslut) skrev 2014-02-05 16:35:04 följande:

Du har men tyvärr min sambo är inte den mest förstående eller passiv person heller så jag har fått ta mycket från han sen denna kille skrev för 2 veckor sen

Ajdå, tråkigt.

Du kan ju inget annat än förklara nästa gång det tas upp,

Och att du inte kan hjälpa andras agerande och han helt enkelt får komma över det.

Jag vet, det är lättare sagt än gjort, man måste ju försöka ändå.

Svar på tråden ni med knarkare till partner