Furstinna skrev 2013-12-02 18:40:06 följande:
Ts skriver att han är kickad alltid.
Jag har jobbat med missbrukare länge och jag är uppväxt med en missbrukande bror. Bara för att många tar sig en feting då och då så är det inte mindre skadligt. Det är narkotika och narkotika är olagligt. Sedan vet jag också skillnaden på ett bruk och ett missbruk. Men för min del är en pundare alltid en pundare oavsett om han "bara" röker på någon gång men klarar av att sköta resten i sitt liv eller om han sitter och jonkar på en smutsig toalett.
Det är så lätt att sitta och tycka att det är harmlöst för individen som väljer att röka på någon gång osv men skulle du se industrin bakom tror jag du skulle ändra uppfattning. Jag är inte emot individen i sig, då skulle jag aldrig jobba med det jag gör. Det är industrin samt att det är korkat val att börja.
Jag betvivlar att han var detta jämt.
Men även om det är sant och det genererar hora.
Så är hon verkligen på ett bättre ställe i livet nu, för han måste då ha grava psykiska problem.
Sen ser en del som hora som ett normalt ord, och används flitigt utan empati givetvis.
Jobbar man med misbrukare, ås har man en mycket begränsad insyn i den typiska cannabis konsumenten.
De som missxbrukar uppgår till ett fåtal procent av de som röker cannabis.
Har en polispolare, som vet om jag rökt cannabis för smärta, röker ej nu för smärtan är hanterbar.
Han har till stor del ändrat sin syn på vem som röker cannabis, och inser att det är en del losers där ute.
Men att det går inte dra alla efter en kant.
För blir lite bisarrt att prata om 5-7%, men innefatta 100% som dessa 5-7%, det blir helt enkelt fel.
När punda var i rätt samanhang, så var det om de som använde amfetamin och det beteendet man fick under en amfetamin berusning.
Som då är att man maniskt håller på med en sak, kan vara städa, plocka isär saker eller göra andra saker med stor fokus och länge.
Och dag har man stigmatiserat detta punda, och använder det när man vill nedvärdera någon som använder droger.
Så således har punda tappet den faktiska betydelsen.
Varför sen även heroin kommer upp i denna tråd undrar jag.
Hade du tagit upp kokain, så hade du i alla fall varit OnT.
Industrin bakom cannabis, är skapad pga att staten lämnat över försäljningen till kriminella nätverk.
Sen idag odlar många själva, och säljer till självkostnads pris till sina polare.
Så denna industri har avmattas en del, dock som du säger det är en hel del hemska saker där.
Men lätt åtgärdat och det är att staten tar över försäljningen.
Så kommer man dra ner denna industri dramatiskt.
Dock som alla vet, så kommer den inte försvinna helt, det ser vi pga den skeva prissättningen på alkohol.
Där vi fortfarande har en parallell marknad.
Tyvärr när man kommer hit, så går man till svart och vitt.
Och inbillar sig bara för det inte blir 100% statlig försäljning, så ska man fortsätta med 100% försäljning av kriminella och kriminella nätverk.
Jag känner att en oreglerad cannabis, som det är idag.
Är så fel, för det är så enkelt för barn att köpa droger där ingen ifrågasätter deras ålder.