• frappa

ni med knarkare till partner

MuppinCowboy skrev 2013-12-01 23:27:24 följande:
    Hur tänkte du nu?

Av mina 10+ inlägg där jag har skrivit väldigt många meningar så har jag endast använt ordet cannabis ett fåtal gånger, jag har uttalat mig om droganvändare (det finns fler droger än cannabis du vet?)
    Jag har även pratat om det nedvärderande uttrycket hora,  så ursäkta om jag frågar vad du svamlar om? Kanske du blandar ihop lite saker nu av någon anledning

För att göra det mer lättförståeligt:

Jag citerar de meningar där jag nämnt cannabis, vilket alltså är väldigt litet med tanke på hur mycket jag skrivit, så kan du kanske visa var jag generaliserar cannabisanvändandet

1. "för visst sitter alla människor och smygröker cannabis, lika vanligt som att dricka mellanmjölk,"
    Ironsikt svar till dig som på intet sätt generaliserar cannabisanvändaren

2. "Har jag förstått det rätt eller har jag missuppfattat, du får gärna förklara det igen, gärna med mindre cannabispropaganda för precis lika lite som motståndarna kan omvända förespråkarna så är det samma sak tvärtom en massa 'fakta' och cannabissanningar' ändrar inte på verkligheten."
    Generaliserar återigen inte cannabisanvändaren utan utan kallar dina påståenden och 'fakta' för propaganda, men nej fortfarande inget generaliserande om cannabisanvändaren.

"Mannen kämpade hårt.. ja men då är det klart att han ska få vara lite bitter och spela macho sen.. haha ha jodå det går hem hos tjejer, sen lite 'eau de cannabis' på det så har vi en vinnare"
    En ickeexisterande parfym som jag knappast anklagar cannabisanvändaren för att använda utan skrivet med sarkasm, så nej inget generaliserande av cannabisanvändaren.

4. "Sen kanske man inte ska säga att alla blir snälla och goa av att använda cannabis.
    (Den här killen tex låter inte direkt snäll och go)"
    Här var det ju ett svar på ditt påstående att alla blir snälla och goa, med andra ord du generaliserade.

Så slutsats, av alla mina inlägg så var dessa de enda som specifikt nämnde cannabis och av dessa fanns det inte ett enda generaliserande, så du har bara lyckats göra dig själv ännu mindre trovärdig.

Jag vet, du använt knarkare istället, för du verkar tydligen inte ha en susning om att det handlar om cannabis.
    Eller är det så att du är mer intresserad att stigmatisera?
    Igen tar du upp hora och igen säger jag det är dåligt ordval, men är medveten att ordet har antagligen använts av ett syfte.
    Vilket fortfarande inte gör det mer rätt.
    Du uppvisar en ovanligtröghet att dra in "hora" igen, när det är redan konstaterat att det inte är rätt eller bra.
    Vad är det, 10ggr nu?

1 Var ett försök och förminska din meningsmotståndare.
    Har informerat dig i hur många som röker i detta land, så varför du skriver vet bara du.
    Och alla vet att ironi och sarkasm inte funkar i skriven form, speciellt inte i en oneliner.

2 Ser att dina citat är tagna ur sitt samanhang och uppfattar dom även ändrade också.
    Blir väldans konstigt när du "citerar" på detta sätt.

Väljer inte svara på 3 och 4 i sak, för verkar som du blandar ihop användare också.
    Såg du försökte komma undan med sarkasm också.
    Under berusning dock, så beter man sig inte som TS kille gjorde.
    Du verkar ha en extremt begränsad erfarenhet i hur man är under berusning av cannabis.
    Så kanske enklare för dig att avstå kommentera sånt du inte förstår istället.
    Eller tror du vi försöker säga det om man rökt cannabis en gång, så kan man aldrig vara otrevlig och dum.
    Är det verkligen så illa att du inbillar dig vi säger detta.
    Om det är så, så finns bara denna *face palm*

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 23:28:35 följande:
    Du lyckades även med konststycket att inte svara på varför det är ok att den ena 'förminskar' men inte den andra.
    Är det mer ok om det är någon som har åsikter liknande dina, då förminskar man inte andra eller har dålig diskussionsteknik även om man använder uttryck som:

"Om du har som önskan att skippa förivrande diskussioner så kläck inte ur dig en massa skit och sluta försöka förminska andra med ickeargument, och halmgubbar."

Detta var en konstigt svar på det som ursprungligen skrevs.
    Att säga du säger saker som är fel är inte att förminska.

Att kräka ur sig knarkare och extremt laddade ord, när vi redan vet om att det är cannabis vi pratar om.
    På ett sätt stödjande sätt, till då stödja dina felaktigheter.
    Fungerar liksom inte när man har genomskådat det.

Sen blir jag förvirrad av de senast posten, där jag känner en osäkerhet vad det är du själv säger.
    (OBS, har inget med diskussionen att göra, utan bara en önskan att göra just vad du säger tydligare, och gärna med riktig citering")

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 23:36:37 följande:
    (Och av någon anledning kom inte allt det citerade med så här har vi hela inlägget)

Du lyckades även med konststycket att inte svara på varför det är ok att den ena 'förminskar' men inte den andra.
    Är det mer ok om det är någon som har åsikter liknande dina? att man då inte förminskar andra eller har dålig diskussionsteknik även om man använder uttryck som:

"Om du har som önskan att skippa förivrande diskussioner så kläck inte ur dig en massa skit och sluta försöka förminska andra med ickeargument, och halmgubbar."

"Igen är du igång med halmgubbar och visar bara hur okunnig du är"

"Kan du inte behålla din generaliserande dynga för dig själv?!

Men det är klart jämfört med dessa kan jag ju se hur mitt uttryck "Hur vore det om du behöll din dynga för dig själv, eller ännu bättre rök den" är mer förminskande.

oki det var mer ser vi.

Kan du inte citera inläggen som jag säger saker som "Kan du inte behålla din generaliserande dynga för dig själv?!".
    När du citerar så, så blir det helt taget ur sitt sammanhang.Och just denna känner jag inte exakt igen som min egen.
    Så är alla citat du gör från mig?
    För tänker då inte ta ansvar för andra i vad de säger.

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 23:50:06 följande:
    Du är väldigt svår att förstå dig på så återigen måste jag fråga dig hur tänkte du nu?

Du tänkte det var 1600-talet med tanke på mig, ja det låter ju genomtänkt på alla sätt och vis, lika genomtänkt som ditt inlägg om skivor från 1600-talet.

Du får gärna utveckla det lite, eller menar du häxprocessen i Sverige på 1600-talet, men det är väl lite magstarkt att jämföra droganvändarnas 'förföljelse' med kvinnor som blev torterade och mördade, inte en du kan väl jämföra det?

Eller tycker du jag är musikalisk som Bach i mitt skrivande, mina tanker är som själens toner.. Inte? Eller jämför du mig med dåtidens geniala hjärnor som Newton och övriga vetenskapsmän, då blir jag smickrad.
    Men som sagt du får gärna utveckla för annars ser det bara ut som svammel

En liten oskyldig fråga med tanke på hur du skriver, använder du själv cannabis eller andra droger?

Menas att du har en föråldrad syn på om vad cannabis är.
    Och vad jag tänker med 1600-tals skivor, ja inte mer än att den är jävligt repig och verkar spela i samma spår.
    Du behöver inte överanalysera, för svårare än så är det inte.
    Och vill du överanalysera, ja då kan jag inte hjälpa dig längre för mer lager i repig skiva finns inte(ledsen).

Om du ska prata om ev. häxprocesser, så varför inte ta det i en passande tråd.
    Men när du nämner det, så finns det delar i hanteringen av lagarna, som liknar just en häxprocess.Bara det att man inte behöver sätta livet till i denna process som man fick göra under den mörka medeltiden.

Ingen aning om du är musikalisk, hur skulle jag veta detta?
    har aldrig hört dig sjunga eller spela, så blir rätt själv förklarande att jag inte vet detta.
    Inte heller förstår jag var du fått sån rappakalja ifrån, där jag kommenterat dina musikaliska förmågor.

Vad har mitt sätt att skriva med eventuellt drogval att göra?
    Finns dysletiker tex som aldrig tagit en droppe alkohol eller tagit droger, som inte kan skriva i princip.
    Så vad inbillar du dig att en drog gör egentligen?
    Vad är syftet med en sådan fråga?
    Frågan ställd var för sig hade jag svarat utan reflektion, ställd tillsammans.
    Så skapar du illusionen att eventuellt drogval skulle avgöra hur man skriver.
    Vad syftet är att ställa en sådan fråga är intressant, och har bara mig som person i intresse.
    Då än större fråga, varför är min person så intressant för trådens skull.Och hade du varit så intresserad av min person, så hade ett PM funkat betydligt effektivare.

• frappa
    Anonym (var där) skrev 2013-12-02 12:32:15 följande:
    Hur det kommer att bli? Du kommer alltid att hamna i andra hand efter drogerna, pengar kommer att försvinna och du kommer aldrig kunna lita på att han dyker upp om ni bestämt något du kommer få stå ut med humör svängningar och se din älskade förändras från en snygg och trevlig kille till en riktig pundare...

Nu är ju det så att du hänger dig till en generalisering, när du säger det bara finns en väg.

Lite cannabis är nog det minsta problemet, i TS situation.
    Jag misstänker att det förekommit ord eller handling, som fått han att bli som han blev efter så lång tid.
    Igen säger jag detta, det är ingen ursäkt säga så.
    Dock är det en trolig anledning till ett felaktigt beteende.

Personligen blir jag rätt irriterad på folk som använder hora som skällsord eller vilken orsak det må nu vara.
    Ibland så mycket att jag faktiskt har lust att slå till dom.
    Detta i tanke på att jag extremt snäll och lugn människa.

• frappa
    Furstinna skrev 2013-12-02 12:41:32 följande:
    Vad funderar du över? Hur svårt är det att välja en ordentlig man framför en pundare som kallar dig hora? Vad är så charmigt med en sån misslyckad typ?

Nu är ju det så att det är cannabis det handlar om.
    Visst kan man få lite pundar beteende på kokain, men väldans kortvarigt.

Oavsett så är det helt ointressant om det existerar droger eller inte.Hora accepterar man inte, så enkelt är det.
    Dock är jag helt övertygad att det saknas information om deras interaktion.
    Där det helt säkert finns någon handling eller ord, som triggat detta äckliga beteende att säga hora.

• frappa
    Åttiotalist skrev 2013-12-02 12:47:53 följande:
    Om du nu ser bra ut och är en bra tjej varför har du då inga andra alternativ en sunkig knarkare? Välj en riktig man istället.
    LoL, vad är en definition av en riktig man, av hans drogval menar du?
    Krasst inser att vi har mycket begränsat antal "riktiga män", med tanke på att det är så många som ser/sett cannabis som deras drogval.
  • frappa
    Anonym (var där) skrev 2013-12-02 13:34:13 följande:
    Nja nu talar jag av egen erfarenhet i mitt fall eller rättare sagt mitt ex fall så fanns det bara en väg att gå efter första gången och det var ner i skiten. Han var snäll och omtänksam utan droger i kroppen med droger i kroppen var han ett svin kort och gott Det är möjligt att dom tendenserna fanns där utan extra förstärkning av droger men då kunde han åtminstonne kontrollera sig...

Men att utgå från en person och sen tro detta gäller alla ÄR en generalisering.
    Får man fråga vad det var för drog?
    Amfetamin?

• frappa
    Anonym (avslut) skrev 2013-12-02 16:40:50 följande:
    Jag har gått vidare och jag inser mer o mer för varje dag som går hur nära kanten jag kom. Det var nära att jag förstörde mitt liv för alltid. Jag skäms för att jag ens kom så nära denna kille, han är inte i min liga. Han är botten med tanke på män jag brukar va intresserad av o som brukar vara intresserade av mig. Jag mådde dåligt o antar att jag helt enkelt inte tänkte på vem som stoppade sin tunga i min mun utan tog den som var närmaste.

Kunde jag rulla tillbaka bandet hade jag låtit idioten fortsätta dregla efter mig i en evighet usch!

Det gör du rätt i, att någon kallar dig hora innebär ju att han inte vill ha dig.

Eller är en sådan typ som vill trycka ner sin partner, såna finns det tyvärr gott om.

Själv råkat ut får såna, dock har det tett sig på helt andra sätt än bli kallad för något.

Bara inse att alla män och kvinnor är inte normala.
    Och du ska vara glad att du inte hamnade i ett förhållande med psykisk misshandel.En sak jag inte greppar, är varför han gjorde denna 180 gradare.
    Visst ibland finns det inga förklaringar, men skumt.

• frappa
    Furstinna skrev 2013-12-02 17:52:38 följande:

Fortfarande en pundare som är långsam i huvudet. Oerhört oattraktiv och inget man stolt presenterar för päronen. Hej detta är Glenn och han har rökt på sedan han var 12 år, det är som att vara tillsammans med ett barn och han har ett mycket begränsat ordförråds. Snacka om första pris haha

En pundare är allt annat än långsam i huvudet, amfetamin speedar upp de flesta.

En som konsumerar cannabis, tänker först pratar sen.

Det uppfattar en del som att de är långsamma i huvudet.

Sen det du nämner att han har räkt under lång tid, och kanske rätt mycket.

Så är det inte det minsta konstigt att han inte utvecklas.

Det gör ingen som ställer livet åt sidan, inget unik med cannabis.

Annars har man gjort tester på en som är påverkad av cannabis, och ordtest.

Det visade sig de som onyktra på cannabis, hittade långt fler ord i en ord associations lek än som nykter.

Sen är det ett stort hål i din argumentation, och det är att du inbillar dig dom där 5-7 procenten som uppnår epitetet missbrukare.

Skulle vara hur alla på cannabis är, de flesta konsumerar cannabis vid valda tillfällen utan skapa problem för omgivningen.

Du är medveten om att livstidsprevalensen på cannabis är 1,3miljoner nu.

Denna siffra har nästan dubblerats de senaste åren, så cannabis marscherar i en våldsam hastighet in i vårt samhälle.
    Man måste inse det orimliga att straffa stora delar av befolkningen, satsa på vård.

Och ta bort pistol och batong som vårdande verktyg, för polisen är har noll intresse på din hälsa.

Svar på tråden ni med knarkare till partner