• Cimka

Inge p-piller, ingen mens?

Hej. Är i samma situation som er. Har dock väntat sen januari 2013 på att mensen ska komma tillbaka. Bokade tid hos privat gyn och var där denna veckan. Fick primolut Nor utskrivet vilket ska "lura" kroppen att det är dags för mens. Ska äta dessa i tio dagar så får vi se om det händer något. Hoppas ni får hjälp inom kort, för denna väntan är fruktansvärt jobbig.

• Cimka

Kan tillägga att jag också fått positivt på ÄL- tester med ojämna mellanrum. I somras fick jag även positivt på grav-test, inkl digitalt. Alla har så klart varit falska så jag har nu lagt ner testandet. Blir dyrt i längden :). Tar tempen varje morgon, men den hoppar upp och ner som den vill, vilket speglar att det är obalans i kroppen. Hoppas hoppas att Primoluten ska funka.

• Cimka

Nejdå, det känns inte för privat. Fick inte någon direkt anledning, mer än att hormonerna har fått mina äggstockar att "somna riktigt djup" :) Fick även göra ett vul och där kunde hon se att det var inget som tydde på att ägglossning skulle ske. Var det en privat gynmottagning som nekade dig hjälp innan ett år gått? Kan vara ett tips att prova annars :)

• Cimka

Hoppas det går bättre hos privat gyn för dig :) Jag har nu ätit Primoluten i 6 av 10 dagar. Tempen har skjutit i höjden så jag hoppas det är ett tecken på att det funkar. Baksidan är just att jag är varm sm f*n. Kan knappt sova, men funkar det är det ju klart värt det :)

Svar på tråden Inge p-piller, ingen mens?