Mikaela88 skrev 2014-04-01 21:49:51 följande:
Hej.
Det har inte hänt så mycket för mig.
Hade en liten blödning i januari.
Har även tagit äl test som va positiv. Men grav test negativt. Har inte fått någon mens sen dess. Har också känt mig sken gravid.
Förstår dig frustration. Har den med.
Jag började väl med äl test nån gång i höst. Men vet inte om ja litar på de längre. Kunde typ ta ett test varannan vecka o de va positivt hela tiden.
Äter folsyra varje dag för att hjälpa kroppen. Finns recept fritt på Apoteket. De är även bra sen när man blir gravid.
Ska ta kontakt med sjukhuset har jag tänkte. Men är osäker på vart jag ska vända mig.
Gyn eller mvc. Vet du de?
Orolig behöver du inte vara. De kan ju som sagt ta en tid. Många säger att man inte ska tänka på de. Så kommer de. Men man har liksom en längtan inom sig. Då blir svårt.
Tack för ditt svar!
Tråkigt att du inte har fått något plus ännu.. :( Konstigt att du har positivt ÄL och ingenting händer därefter?
Jag kommer kontakta BB Sthlm där jag har varit i kontakt med en barnmorska i samband med mina tidigare minipiller. Får se ifall hon kan hjälpa mig med detta...
Tycker att du borde kontakta en barnmorska snarast för att få hjälp! Hoppas att det händer något snart för din och min del.
Den blödningen du hade, var det mens? Hur länge varade den? Var den ungefär som min, att det enbart kom på morgonen i fyra dagar ungefär?
Folsyra tar jag sedan en månad tillbaka, glömmer ibland att ta dessa tyvärr.. :/
Det är verkligen svårt att inte tänka på det, som du skriver...
Håll mig gärna uppdaterad så gör jag detsamma så får man väl se ifall det blir något positivt snart :)
Tack igen för ditt svar!