Inlägg från: Jacqueline |Visa alla inlägg
  • Jacqueline

Är det pågång nu?!

Asså när du säger stickningar så tänker jag direkt på ligamentsmärtor :-S värkar känner man annorlunda ,som sammandragningar men dom kommer tätare och tätare och gör lite ondare för varje gång.Man kan känna som en molande mensvärksliknande smärta i nedre delen av magen/länden till en början...

• Jacqueline

Ligamenten är som livmoderns upphängningar kan man nästan säga...och när det drar och stramar i dom på slutet så gör det ibland katastrofalt ont.Kolla Google så hittar du mer rak information.

• Jacqueline
    Bellaflygare skrev 2013-11-23 11:13:44 följande:

Googlade! Men vet inte om det riktigt passar in helt på vad som känns. Men jag vet inte! Det finns ju så många orsaker som kan ge denna smärta.. Därför jag ville kolla om någon kanske känt likadant och kan förklara vad det är.. Har pratat med min bm men hon är så vilsen så hon knappt vet vad hon heter. Hon sa bara "det är normalt det du känner, oroa dig inte"

Men hon gav inget svar på VAD det var..

Men ring in till förlossningen och prata med dom kanske?Dåligt att din bm inte ens gör en undersökning!
  • Jacqueline
    Bellaflygare skrev 2013-11-23 13:19:55 följande:

Ja jag lägger inte ens ner energi på att fråga henne om saker mer. Får alltid samma svar. Hade problem med min nerv i ryggen och fruktansvärda smärtor i magen/ljumskarna för 3 månader sen. Då sa hon att det var sammandragningar och uvi, men det visade ju sig att det var foglossning. Så jag har varit sjukskriven 100% sen september.. Så min bm kan ingeting känns det som, så förlitar mig inte på henne precis.

Men jag har aldrig ring fl, lite ovåglig av mig ????

Bara ring och säg hur det ligger till ,att din bm inte hjälper och att hon haft fel så många gånger innan men att du är orolig och har ont.

Har du väldigt ont så kör på lite extra så får du nog komma in så dom tittar på dig iaf ,alternativt att du ringer gynakuten eller 1177 och rådfrågar först?
Svar på tråden Är det pågång nu?!