Trubbel skrev 2013-11-23 09:27:12 följande:
Det finns inga sådana universalregler, mig veterligen. Hos mig på bjudningar kan folk plötsligt ta en ridtur eller spela dart i trädgården. Allt som inte skadar någon annan är tillåtet!
Är det en trädgårdsfest så är det större utrymme, är det en middagsbjudning vid sittande bord med finare dukning så är det väldigt konstigt ifall man börjar spela dart eller ta en ridtur i vardagsrummet
.
Jag ser inga konflikter, jag har varit på många sådana tillställningar där det är väldigt rörligt koncept.
Men för oss är grundregeln, har man gäster så beter man sig trevligt mot sina gäster, att glo i en telefon, ta upp en bok eller tidning och börja läsa är inte OK vid middagsbordet och framför allt otrevligt mot sina gäster. Är det bara familjen, så kan vi läsa under middagen
Under luncherna på jobbet så kan vi läsa tidningen, surfa på telefonen etc. när vi sitter i lunchrummet på jobbet, men går vi ut och äter ett sällskap, så skippar man sådant
Så i TS fall, då hade jag aldrig låtit min 5-åring leka med telefonen, hade det bara varit familjen, så hade jag inte brytt mig