Inlägg från: Lite Av Varje |Visa alla inlägg
  • Lite Av Varje

Vart ska man resa med en 3-4mån bebis?

Skulle också absolut avråda Grekland i juli-augusti. Har varit både där och i turkiet i vuxen ålder och jag som är tålig normalt klarade knappt av resorna av denna fuktansvärda värme. Fick ta ett kallt bad på rummet både mitt på dagen och på kvällen för att överleva, bussen var som en bastu utan ac och jag fick ångestattacker på vägen till flygplatsen - så med barn skulle jag absolut avråda. Det var svårt att orka som vuxen.

Vi tänkte själva åka till Grekland med vår nästan 6-månaders i höst, men inte förrän i slutet av september tidigast :)

Thailand är fantastiskt och lagom varmt på vintern, skönare värme än i medelhavet tycker både vi och dottern. det går ju hitta billiga flygstolar och en sån liten är lätt att åka med! Värre med en klängig tvååring :) Kanarieöarna har jag aldrig besökt men tror det kan vara mycket behagligt på vintern också! Egypten - är inte det kallare i jan-feb? Skulle hellre satsa på kanarieöarna då om jag bara var ute efter sol och vila.

Skulle nog råda er att inte beställa resan förrän barnet är fött, vi kommer vönta tills dess för att försäkra oss om att vi inte får ett kolikbarn för då skulle jag själv aldrig orka vara iväg, Bara ett tips :) annars tycker jag man kan resa med små barn, lättare med en baby än med en som måste underhållas konstant på flyget.

Svar på tråden Vart ska man resa med en 3-4mån bebis?