Utredning vårdnad umgänge
Hej! Jag känner mig så less på rättssamhället. Jag har levt i en relation och varit utsatt för våld. Allt började när mitt barn föddes som är närmare 2 år idag. Jag var livrädd för hans utbrott och allt eskalerade. Förhållandet avslutades på en väldigt utsatt plats med stryptag och slag, hela fam hade kunnat dött. Allt är polisanmält, det finns bildbevis, personer i min närhet, erkännande etc men Polisen tycker inte dom har bevis nog för att gå upp i rätten, han erkänner såklart inte. Mitt barn som har sett detta och har farit illa och varit rädd för män, höga ljud och röster. Han har nu läkt, jag har kämpat men honom. Vi har varit i tingsrätten, varpå pappan fått ett generöst umgänge med umgängesstöd trots att dom inte träffats på ca ett år. Umgänget är dessutom utformat på mitt barns sovtider sent på kvällen och han ska hämtas/lämnas mitt i hans middagslur. Vilket betyder att det kommer att störa ut hans rutiner. Jag är missnöjd med min advokat. Vi har överklagat men inte fått prövning. Jag har sökt ensam vårdnad då jag är rädd för pappan och vill aldrig mer se honom. Vi har inte pratas vid sedan händelsen, jag vill inte höra hans röst. Vi har inte haft någon kontakt via mail/sms heller sedan vi sålt vårt gem boende. Jag känner mig maktlös och att ingen lyssnar. Jag är den enda som känner honom, ingen har frågat mig om hur han mår. Allt handlar bara om rätten till sitt barn för pappan. Nu är det dags för utredning umgänge, vårdnad etc. Jag känner mig så besviken och less, det handlar om barnet som jag tagit hand om från dag ett som jag känner väl men ingen och då menar jag ingen lyssnar. Hjälp mig någon att komma med tips inför vårdnad och umgänges utredningen på familjerätten. Någon?? Någon som vet någon bra advokat i GBG?