Ni som tidigt visste att ni endast ville ha 1 barn, och som själva var ensambarn?
Vi har en snart åttaåring och planerar inga syskon.
Från början var det väl tänkt att vi skulle ha ett barn till när första var kanske 3-4 år men sen blev det aldrig så, av olika anledningar. Därefter kände jag att kanske när ettan börjar skolan? Men nu är vi ju där och vi känner fortfarande inte någon längtan. Så det är mycket möjligt att det bara blir ett barn för oss, om man nu får säga "bara".
Just nu flyter allt så bra, vi är en skön trio, vi har alla rutiner på plats, alla i familjen får plats med sina viljor och önskemål och vi hinner med allt vi vill hinna med i livet. Jag tror vi behöver några år till på oss att känna efter, som tur är så har vi de åren för vi fick vårt första barn hyfsat tidigt utifrån hur statistiken ser ut idag.
Att vi väntat så pass länge och att vi i såna fall skulle få "börja om" med allt kring småbarn osv är inget som vore ett hinder utan det skulle det ju vara värt om vi kom fram till att vi ville ha fler barn.
Jag har tre syskon och min man har ett så ingen av oss har växt upp som endabarn.