• modsey

Tvilling gravid trots Mega Blödning, Orolig!!

japp blödde från v 5 till veckan 17-18. Var så säker på att det blev ett missfall att jag drack öl på semestern! (  inte massor men en halv några gånger)
    Kom hem o beställde ny tid för skrapning och där konstaterade de att de inte alls var ett missfall ( var då i v. 12) och i dag har jag två vilda helt friska femåringar.

Mer vanligt att man blöder vid tvillingar men har också varit med om det med enlingar

• modsey
    Gege skrev 2013-11-21 08:54:35 följande:
    Modsey...vad sjukt egentligen. Men jag har hört fler än du med typ exakt samma historia. Jag hade verkligen en störtblödning i v 6 och var helt knäckt då jag var övertygad om missfall. 

Men jag måste bara få fråga. Du säger att du blödde från v 5-17 nånting. Hur mkt blödde du? var det varje dag och när det kom hur mkt var det? Hur lyckades du inte bli panikslagen varje gång som jag :). jag blödde ingenting igår. Sen imorse när jag gick på toa så rann det ner och hade kommit en del i trosskyddet (Ursäkta detaljer). Min kille påstår att det som var i trosskyddet var gammalt blod men kan endå inte sluta NOJA!! 
    efter ett tag där mellan v 7- till 12 tror jag att jag "gav upp" och var 100 % säker på att det inte skulle bli något, ( därav att jag till o med drack alkohol någon gång på en semester vi var på)
    Men efter v 14 ungefär började jag tro på det i alla fall, trots att jag fortfarande blödde varje dag.
    Någon pratade om att det kunde varit tre från början
    Slutade blöda runt v 17 tror jag det var och på slutet var det nog bara småblödningar, men där i början var det mycket och då har jag haft flera missfall tidigare.
  • modsey
    Gege skrev 2013-11-21 21:20:54 följande:
    Tack för ditt svar Modsey. Hur var det med grav symtomen då? Hade du mkt eller lite. Jag har inte allts så mkt vilket är typiskt när man dessutom blöder, morr morr.
    förutom blödningarna mådde jag som vanligt, noll illamående och mådde nog ganska bra.
  • modsey
    Gege skrev 2014-05-30 17:49:09 följande:
    Jag fick aldrig göra några tester. Hade blödning och trodde det var missfall. Började må illa så jag åkte in till akuten. Väl där hittade dom ett levande foster. Några dagar senare gjordes ett nytt VUL, då bekräftades två levande foster. Är nu i v35 med tvillingar och stor som ett hus
    vad kul att det gått bra!
Svar på tråden Tvilling gravid trots Mega Blödning, Orolig!!