Inlägg från: Nyfikna72 |Visa alla inlägg
  • Nyfikna72

Min dotter har ont i magen! Vilken modermjölkersättning?

Sen är det onödigt att skapa sig en diagnos på ett sånt litet barn........alla nyfödda anpassas på alla sätt så pass tidigt så att säga att barnet har ont i magen pga maten kanske är att ta i? Det kanske hade haft likartade symptom med enbart bröstet också.....

• Nyfikna72
    aellinor skrev 2013-11-21 19:51:35 följande:
    Detta är ju ett annat exempel på varför det kan vara väldigt tråkigt att hänga på familjeliv. Helt ärligt. Ingen ställer diagnos? Och vadå likartade symptom med bröstet? Ja självklart, om det är tex komjölkskänslighet så klart att det hade kanske varit liknande symptom, om mamma äter livsmedel innehållandes mjölk.. VIlka typ alla gör om man själv inte är allergisk.  

Nu pekar jag bara på de fakta som finns ...........det är alldeles för många föräldrar som alldeles för tidigt ställer egna diagnoser och själva menar att sitt barn är överkänsligt mot ditten och datten utan ens en läkarundersökning. Ett nyfött barn anpassas på många vis och gråt och ont kommer de ha många gånger till. Det hör liksom till. Självklart ska man testa olika slags mat om man tror att det kan handla om nåt sånt men det kan ju handla om att de sväljer mycket luft också och då spelar ju valet av mat mindre roll. Då kan det ju handla om ätteknik tex och på ett barn som är 1månad så får man nog inse att det växer till sig av sig själv eftersom den första tiden kan vara full av situationer av anpassning.
Svar på tråden Min dotter har ont i magen! Vilken modermjölkersättning?