Inlägg från: Anonym (varnad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varnad)

Jag HATAR att vara förälder.

Anonym (samma) skrev 2013-11-14 21:17:25 följande:
    Därför att man inte vet hur trist livet med barn är innan man har några? Eftersom ingen som tycker det är tråkigt någonsin vågar säga det (annat än anonymt på internet) för det är ett sånt tabu?

Inte?  När jag berättade för min mamma att en väninna väntade barn fick jag höra  "Stackars henne,  nu kan hon inte tänka på sig själv på 20 år!"

Brukar inte mammor säga så till sina barn?
  • Anonym (varnad)
    Anonym (samma) skrev 2013-11-14 23:43:35 följande:
    Intressant det där att är man 18 och blir gravid får man höra att man förstör sitt liv men är man 35 förstör man sitt liv om man inte blir gravid. Är barn så roligt att det överglänser allt annat man kan ägna sig åt i livet så spelar det väl ingen roll när man får dem? Det fanns ju inget roligare än att ha barn. 
    Nja,  den ungen föddes när jag var 33 (och ännu barnlös) -  väninnan  var nästan 30 tror jag.
  • Anonym (varnad)
    lillekatt skrev 2013-11-15 01:02:07 följande:
    Säger inte att det är samma sak, men träffar man syskonbarn eller kompisars barn ibland så märker man ju också att barn kan vara rätt så jobbiga och krävande.
    Jobbigare!   Var helt slut efter att ha varit barnvakt en lördag till vänners 4-5-åring i mitt hem!   Hon hade hängt i draperiet mellan vardagsrum och hall så deaperistången lossnade,  hon sabbade pic upen på min lp-spelare.  Jag frågade föräldrarna hur de orkade. 

Man får dem levererade lite mindre och lugnare,   Man får tid att vänja sig successivt!  

Visst var det så,  man anpassar omedvetet sitt hem varefter barnet växer,  sina ambitioner,  intressen.
Svar på tråden Jag HATAR att vara förälder.