• KimPossible

Jag HATAR att vara förälder.

Anonym (Hm) skrev 2013-11-14 20:14:05 följande:
    Du har inte tid för dig själv, har ingen hobby och kan inte lämna huset?

Vad gör pappan egentligen? Sitter i soffan och pillar naveln?
    Jag undrar detsamma. Förstår inte alls det här med att så många kvinnor skriver att de inte kan ha några hobbys eller knappt kan gå utanför dörren utan barn. Delar man på ansvaret så är det ju inga problem. 

Är det verkligen så sorgligt vanligt med män som inte delar ansvaret för hem och barn? Jag känner inte igen det alls från min egen vän- och bekantskapskrets. 
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • KimPossible
    Anonym (m) skrev 2013-11-14 21:01:14 följande:
    Men vad jag blir ledsen att läsa detta......varför skaffa barn i första ställa om dom bara är i vägen?
    Kanske för att man föreställt sig att det var någonting man var _två_ föräldrar om?

Varför förutsätts just kvinnor/mammor tycka att det är höjden av lycka att vara dygnetruntjour som hushållerska, barnskötare och i vissa fall mjölkmaskin, utan möjlighet till någon som helst mental stimulans på vuxennivå? 

Jag hade inte heller stått ut med det som Ts och de två anonyma beskriver. Poängen är att jag inte heller ha behövt ha det så just för att jag delat ansvaret om både barn och hem med min partner. Då behöver det aldrig bli riktigt så gräsligt och jobbigt.  
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
Svar på tråden Jag HATAR att vara förälder.