• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Så tråkigt Orka att du mår så dåligt, tycker att du kämpat tillräckligt och att du bara ska få njuta av graviditeten nu, hoppas verkligen det släpper snart.

Jag fick tid för återföring på söndag! Hade ingen aning att vår klinik tog emot även på helgen men tydligen gör de det för återföring för det är viktigt att det blir precis en vecka efter. Så himla skönt att slippa ta ledigt från jobb! Och så kan jag gå på arbetsintervju i lugn och ro :) Just nu jobbar jag 22mil hemifrån vilket innebär att jag måste bo borta i veckorna. Får jag det nya jobbet innebär det att jag kan bo hemma, så håll tummarna för mig på fredag!

Jag är inte orolig för att jag ska må illa, det kan jag nog stå ut med, det jag är livrädd för är att jag ska få missfall igen och blöda hela resan... Dessutom reser vi med mina systrar och deras 4 barn..

Är du inte nyfiken på att se bebisen på UL Orka? Blir jag gravid igen vill jag nog göra UL varje vecka ;)

Jag har alltid tänkt att jag vill föda med så lite smärtstillning som möjligt men får väl se när det närmar sig, vill kanske ha allt man kan få när det väl sätter igång ;)

Kram på er!

• Calqyl

Jag har börjat fundera på en sak.. Jag har ju haft ägglossning, vad händer med det ägget? Känns som jag borde blöda ut det även om jag blir gravid med embryot de ska återföra. Förstår ni hur jag menar?

• Calqyl

Hej!

Nu har jag fått tillbaka min lilla blastocyst :) På självaste farsdag, måste ju betyda något! Nu får ni gärna hålla tummarna att det går hela vägen.
    Jag frågade vad som händer med ägget som jag själv släppt och fick väl inte riktigt något svar, det bara försvinner. Blödningen uteblir tack vare ett hormon som bildas när man blir gravid. Vet inte om jag blir så mycket klokare ;)

Arbetsintervjun gick bra tror jag, alltid så svårt att veta.. Hoppas verkligen jag får jobbet men magkänslan säger att det nog inte blir så. Lyckas den här graviditeten gör det inte så mycket, blir ändå bara jobbigt att börja nytt jobb som gravid.

Välkommen hit Hello! Vi är inte många i denna gruppen men ändå har vi lyckats stöta på det mesta.. Jag gjorde första ivf i maj då jag blev gravid men fick tidigt missfall. Idag har jag fått tillbaka ett 5-dagars i ostimulerad cykel, jag tar alltså inga mediciner alls.
    Råd jag kan ge dig är att fortsätta med livet som vanligt, gör roliga saker tillsammans. När vi tänker tillbaka på tiden vi kämpat ser vi inte det som "bortkastad" tid utan som bonustid vi fick bara vi två.

Hoppas ni haft en mysig helg! Nu ska jag passa på och mysa lite med min man innan en ny arbetsvecka drar igång med 20mil mellan oss.

Kram på er!

• Calqyl

Hej Ellie!
    Roligt med ännu en, klart du ska vara med och skriva :)
    Ja denna väntan, förstår precis hur du känner. Vi sökte hjälp ett år efter vi försökt och utredningen tog ca 6 månader. Då blev vi oförklarligt barnlösa och fick därför inte börja med ivf förrän det gått två år. Alltså ett halvår att bara gå och vänta på att tiden skulle gå.. Sen när vi väl fick börja då var jag tydligen inte resistent mot röda hund så då var jag tvungen att vaccinera mig först, det kunde dom kanske kollat vid utredningen så det var klart?! Men när även det var klart och jag äntligen skulle få börja, ja då kom påsken i vägen! Det är tur jag inte visste allt detta innan jag började, då hade jag nog blivit knäpp ;)

Ja det här med långa eller korta protokollet har jag inte heller förstått mig på.. Känns som dom bara tar något, känns som att om man är oförklarligt barnlös borde man få prova korta protokollet först eftersom det har minst påverkan. Men det är bara vad jag tycker.

Helt galen Ylle att du redan är i v31! Hoppas den lille håller sig inne under jul och nyår ;)

Tack Orka! Ja och det såg jättebra ut :) fast det sa dom om förra blastocysten också.. Jaja nu ska vi tänka positivt! Vi har en kvar i frysen så hoppas det är ett litet syskon som ligger där ;)
    Usch jag är så nervös för jobbet, fast jag inte tror jag får det kan jag inte låta bli att hoppas. Känns som alla månader man hoppas mensen inte ska komma fast man vet att den gör det.. Förhoppningsvis får jag veta imorgon..

Annars får jag hoppas på en bebis istället, ska testa nästa söndag!

Kram på er!

• Calqyl

Jag har testdag den 25:e men ska testa på lördag om inte mensen kommit innan dess. Min menscykel har ju blivit lite rubbad sen missfallet så vet inte riktigt när den är "sen". Idag är jag på dag 29 i cykeln och på ruvdag 9. Blev livrädd i förmiddags då det var lite blodblandade flytningar men sen har det inte kommit mer så vet inte vad jag ska tro. Har också lite mensvärk till och från. Håller på att bli knäpp av ovissheten.

Och från jobbet har jag inte hört något vilket är ännu jobbigare, om det nu är möjligt.. De sa att det skulle vara klart på en vecka så jag var helt säker på att de skulle ringa i fredags. Det gjorde de inte så då tänkte jag att på måndag måste de höra av sig, nä då är han på semester hela denna veckan!

Riktig skitstart på veckan alltså :(

Hoppas ni har det bättre! Och ett tips, sök inte nytt jobb samtidigt som ni gör en återföring, risken är att man blir knäpp på riktigt ;)

• Calqyl

Då är mensen här på riktigt och allt hopp är ute. Får se om vi gör ett försök till innan jul men tror inte det. Får nog bli när vi kommer tillbaka från resan. Körde du ostimulerad påbåda dina FET, Orka?

• Calqyl

Hej! Jag har läst men inte orkat skriva. Fick inte jobbet jag sökte så det har varit ganska tungt.. Tyckte att vi haft det tillräckligt tufft och när jag nu inte blev gravid kunde jag väl iaf få ett jobb så jag kunde bo hemma. Men världen fungerar ju inte riktigt så.. Nu försöker jag ladda för att klara av julafton med flera barn, nyfödd bebis och en gravid.

Ska bli riktigt skönt att åka på semester sen 1 månad!

Hoppas du mår bättre Orka och att bebisen mår bra i magen Ylle!

Kram på er

• Calqyl

Hej!
    Nu är jag tillbaka i vardagen, vi kom hem i söndags efter fyra härliga veckor :) Ska erkänna att sista veckan var bäst, då var det bara jag och min man på Bahamas, helt underbart :)

Grattis till plussen! Vilken chock (en fantastik sådan dock) att helt plötsligt lyckas på egen hand :)
    Grattis till sjukskrivningen Orka, det är du absolut värd!
    Och grattis till mammalivet Ylle ;)

Det blir du och jag Ellie som får kämpa vidare!
    Jag har ett ägg kvar i frysen och hoppades på att göra ett nytt försök nästa vecka men har inte fått något utslag på ägglossningsstickan.. Vet inte om jag missat ÄL eller om jag inte haft någon denna månaden. Som sagt, tillbaka i vardagen...

Kram på er

• Calqyl

Ellie, jag tog samma sprutor som du och märkte ingenting. Mådde som vanligt och levde som vanligt, förutom alkohol då :)

Tack Orka! Ja, både ock, först var vi i usa med min familj och sen åkte vi på bröllopsresa när de andra åkte hem :)

Åh vad härligt med stor mage! Bebisen kanske växt mycket i början och lugnar ner sig lite nu ;)

• Calqyl

Jag håller med dig Ellie, vi går också via landstinget och tycker det är riktigt dåligt med information. Känns som en fabrik där man bara går in och gör det man ska och sen är det dags för nästa.. Var riktigt jobbigt när jag fick uteblivet missfall, som tur var fick jag sätta igång missfallet på mitt sjukhus "hemma" dom var mycket bättre! Lätta att prata med och mer mänskliga.
    Vi har två gratisförsök kvar så får väl göra dom också där men när vi får betala själva kommer jag byta.

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?