• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Grattis Madelene85!! Jag hade nog det på känn ;) Kul att spolningen verkligen hjälper för en del, jag kommer ihåg att jag hade jättehöga förhoppningar när jag skulle göra den.

Vad spännande med flytt Orka men förstår att det kanske känns som det kommer lite olägligt.. Ska ni flytta långt?
    Å ännu mer spännande med äggplock! Hur gick det idag?!

Jag tillhör Malmö men fick tyvärr inte börja denna gången eftersom påsken kommer i vägen :( bara att vänta en månad till.. fast konstigt nog känns det inte så jobbigt som jag trott, kanske för att jag var så inställd på det eller att det är så himla mycket annat eller så är jag kanske lite rädd för att börja... jaja det kvittar ju varför, bara skönt att slippa vara helt nere. Hoppas bara jag får börja nästa månad annars kan ju sommaruppehållet komma emellan...

• Calqyl

Hej!
    Ursäkta att jag varit så dålig på att skriva, har haft fullt upp som sagt. Håller tummarna för er båda att det ska lyckas!! Hoppas hoppas det inte är mensen du känner av Orka! Bra att det blev så många eskimåer iaf :) Hur känns det idag?
    Hur har det gått för dig Ylle99?

Själv går jag och längtar efter min mens samtidigt som jag är livrädd att få beskedet att vi inte kan börja denna månaden heller. Men det ska vi, så är det bara! ;)

Ska och prova brudklänning nästa helg så nu börjar det kännas riktigt! Så skönt att ha något kul att skingra tankarna med :)
    Vet inte om jag skrev att jag sökt jobb närmare hemmet men fick inte det iaf.. Tar det som ett tecken på att det är olämpligt att byta jobb nu när jag ska bli gravid, måste tänka positivt ;)

Kram på er!

• Calqyl
    Ylle99 skrev 2014-04-25 17:07:19 följande:
    Återföring gjord!
    Fem blev befruktade och tre kunde frysas.
    Såååå skönt att äntligen ha genomfört de här stegen.
    Dagens insats var ju väldigt liten jämfört med onsdagens vilket var skönt. Inget "knark" den här gången ;).

Ok...så det är tajt med tid för FET innan sommaren. Det var ju synd. Förhörde mig lite om Fet idag och det är ju väldigt mkt enklare än vanlig procedur med sprutor. Skönt det! Hade det inte blivit några befruktade ägg hade jag dödligt genomföra allt igen nu så snart. Jag hade behövt låta kroppen vila.

Vill bara att svullnaden ska gå ner nu så att jag kan röra mig lite friare igen!

Calqyl - börjar det bli dags snart att börja?

Kram
    Jättebra ju! Hur mår du nu? Kan tänka mig att tiden går väääldigt långsamt ;)

Min mens borde komma i helgen så hoppas verkligen jag får köra igång då!
    Orka skrev 2014-04-28 12:00:15 följande:
    Hej!

Nu är vi mitt uppe i flyttplanering. Jag känner att jag inte hinner bearbeta sorgen över vårt misslyckade försök. Vi har tusen saker som behöver fixas, och som grädde på moset har jag jättemycket att göra på jobbet.

Min man har inte så mycket att göra på jobbet så jag har lagt mycket av det administrativa på honom. Problemet är att han är så sjukt nojig, och måste ha allt skriftligt hela tiden. Och så tror han typ jämnt att saker kommer gå åt helvete, med besiktningar, nycklar, städfirma med mera. Så även om jag skulle göra allt själv så skulle det bli dubbelt jobb att övertala honom om att allt löser sig.

Ilska, sorg, oro, förtvivlan över barnlöshet, blandat med stress och oro över flytt och sorg över att lämna vänner. Ingen bra kombo. Jag skriker och skäller på min man stup i ett. Känner ingen glädje i mitt förhållande just nu. Min man försöker trösta, men han räcker inte till. Dessutom är han också jättestressad och ledsen.

Tidigare gick vi i samtalsterapi men lade ner det inför IVF-försöket eftersom vi helt enkelt inte hade tid att vara borta mer från jobbet. Nu flyttar vi och kan inte längre träffa vår superduktiga terapeut. Dessutom kommer vi inte hinna träffa någon ny, för vi kommer båda pendla åt olika håll.

Gnäll, gnäll är allt som kommer ur mig idag.
    Tror jag behöver skriva av mig.

Kram på er!
    Låter som du har det riktigt tufft nu :( Du får så gärna gnälla av dig här och avlasta mannen lite ;)
    Tyvärr är jag ingen höjdare på att ge goda råd, kan bara säga håll ut och kämpa på! Försök hitta lite tid och gör något mysigt, roligt ihop. Kan vara något så enkelt som en picknick i det härliga vårvädret. Tänker på dig!

Kram från ett soligt men lite blåsigt Skåne

• Calqyl

Hej!
    Skönt att det börjar kännas lite bättre Orka och att ni kommer bättre överens därhemma. Att bråka tar så mycket onödig energi, tro mig jag har stor erfarenhet ;) Förstår att det känns helt fel att ta preventivmedel, vet inte hur jag hade gjort. Spontant tänker jag att jag gärna tar så många barn jag kan få ;) finns det några större risker med att bära tvillingar eller varför är de så rädda för att det ska bli tvillingar?

Bara 10 dagar kvar Ylle99!! Hur känns det? Håller tummarna stenhårt!
    Valborg säger vi också, iaf jag ;)

Själv fick jag det efterlängtade beskedet igår att vi får börja behandlingen! Känns helt sjukt att dagen är här.. Om allt går som det ska kan jag vara gravid om en månad! Vågar dock inte riktigt hoppas på det.. Ska ta första sprutan idag och på fredag blir det första UL. Jag kommer också köra gonal-f och orgalutran, är lite orolig för hur jag kommer reagera på hormonerna. Märkte ni någon skillnad på humöret?

Igår var jag och provade brudklänning, så kul!! Men så svårt att bestämma vilken jag vill ha! Och sen den lilla detaljen att jag förhoppningsvis har en lite större mage som ska få plats.. Vet inte hur jag ska göra för jag borde beställa klänningen nu för att vara säker på att den hinner bli klar i tid. Samtidigt hade det varit bra att vänta tills efter den första ivf:en..

Kram

• Calqyl

Ja hoppas jag slipper biverkningar, har inte känt något idag iaf ;) Jag tar också 125. Hur många dagar fick du spruta? Jag tycker det är så svårt att inte veta någonting, jag vet ju att jag ska på UL på fredag och att äggplock blir någon gång nästa vecka men det är också allt. Så svårt hur man ska göra på jobb, vågar inte boka in några möten..

Vi ska gifta oss i oktober men leveranstiden på de flesta klänningar är 4 mån och man vill gärna ha den nån vecka innan ifall man måste justera något. Men blir jag gravid nu kommer jag vara i 4-5 månaden och då kan jag inte ha vilken klänning som helst ;)

Jag har hållt mig borta rätt länge men nu när vi är igång kan jag heller inte hålla mig borta ;)

• Calqyl

Så tråkigt att höra Ylle99 :( vad sa dom på sjukvårdsupplysningen?

Två frågor om sprutorna, tvättade ni med sprit på magen innan? Och när ni tog orgalutran, drog ni ut lite för att se så det inte kommer blod? Känner jag börrjar bli nervös inför den imorgon...

• Calqyl

Tack för tipsen, har varit på apoteket och köpt klorhexidin och bomullstussar så börjar känna mig redo ;)

Åh nej :( jag trodde man bara kunde bli överstimulerad innan äggplock.. Man tycker man läser på om allt och ändå kommer det nytt hela tiden.. Hoppas du snart mår bättre!

• Calqyl

Stackars dig Ylle99! Läskigt att det kan bli så allvarligt :( Hoppas det kommer ut något bra av allt iaf!

Jodå det gick bra med sprutan men jag ser inte direkt fram emot att ta den flera dagar :( Jag tycker hela grejen är mycket jobbigare mentalt än vad jag väntat mig.. att sitta och spruta in grejor i magen på mig själv känns sådär.. annars har jag inga biverkningar än men lite lätt "mensvärk"

Håller tummarna att du får ägglossning snart!

Så glad att vi har denna lilla grupp där vi kan stötta och peppa varandra. Så skönt att prata med någon som sitter i samma sits!

Kram på er

• Calqyl

Åh va spännande!! Förstår att du inte riktigt vågar glädjas än, jag väntar skriva grattis tills den egentliga testdagen ;)

Skönt att du är lite piggare. Hoppas allt går åt rätt håll nu och du snart får komma hem!

Usch idag var det riktigt segt med oralgutransprutan, svårt att få den igenom skinnet :( jaja imorgon är det dags för första UL, hoppas jag inte behöver spruta så många dagar till!

• Calqyl

Hej! Ja jag har precis som du säger ägglossningsspänningar och flytningar. Fick tid till äggplock på onsdag! Så nu börjar det verkligen närma sig.. har för en gångs skull lite flyt med tiden eftersom jag har ett viktigt möte på tisdag så de passa perfekt :)

Skönt att proverna är bättre men tråkigt du ska ha så ont :(

Hoppas det går att ordna Orka, så du hinner med ett eskimåförsök innan sommaren!

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?