• Elliie84

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Orka: det låter så härligt att vara kär i sin bebis! Fast den är i magen ;) Hoppas du fått sova bättre nu?

Jag var tillbaka för återförande i onsdags. 4 av 7 ägg hade blivit befruktade vilket nog är rätt normalt det med tror jag. Ett till mig och tre till frysen hoppas jag. Har inte fått veta än om något av de tre klarat sig. Enligt läkaren ska man se det som en bonus om man får något till frysen. De skulle skicka brev hem om hur många som ev klarat sig... Men hallå, man går ju på nålar! Kan man ringa dit och fråga istället tror ni? Ingen post idag.

Har mått som vanligt efter återförandet iaf, är på RD 5 nu och haft lite ont i magen idag. Främst på höger sida. Det kan man ju tolka hur fan som helst så jag väljer att inte tolka alls ;)

Hur mådde ni andra efter återförande och fram tills ni testade positivt? 

• Elliie84

Fick just reda på att inga ägg gick till frysen.... Blev lite deppig nu :(

• Elliie84

Blev otroligt ledsen efter beskedet. När jag var på RMC på återförandet i onsdags förra veckan sa de att de skulle skicka ett brev hem om det blev något ägg till frysen. Idag hade det ju gått mer än en vecka och jag var lite (mycket) otålig så ringde och bad de kolla och de hade ju resultatet där, men skyllde på postgången och allt möjligt. Blev både arg och ledsen för jag tycker de borde förstå att man vill veta så fort som möjligt - kan de inte plocka upp luren och ringa ett kort samtal så man kan bocka av en sak på listan över saker att oroa sig för? Eller skicka ett mejl? Välkommen till 2015 liksom.

Vet inte varför jag blev så himla ledsen men när jag väl började gråta ville det aldrig sluta...var väl någon spärr som släppte antar jag. Har känt mig låg hela dagen och börjat gråta för minsta lilla. Fan. Men det är väl bara att hoppas på det som sitter där inne, men just nu känner jag mig så himla negativ...

Har inga symtom förutom de som kommer av Lutinuset, dvs ont i brösten och molvärk i magen, samt spänd/svullen över magen, ser ut som man är i tredje månaden typ :/

Har hållt mig väldigt positiv hittills men idag fick jag för första gången känslan av att detta kan bli en process som kan ta väldigt lång tid och det känns redan som att man har satt sitt liv på paus.... Det är nog det värsta med allt det här: VÄNTAN. Man kan inte göra ett skit åt saken, bara överlåta till slumpen. Hatar det.

Mycket negativitet härifrån nu, sorry för det, ska försöka bryta ihop och komma igen. Tack för att ni finns.

E

• Elliie84

Hej och tack för att ni tar er tid att svara. Kändes mycket bättre efter mitt lilla sammanbrott. Behövde nog få ur mig det.... Alla rädslor och tankar man bär på, det kan ju omöjligt vara hälsosamt :/

Kände efter detta att hoppet var ganska ute, även med det ägget som återfördes. Var helt inställd på det så tog ett test igår då jag skulle haft min mens som inte kom. Fick ett svagt, svagt plus som typ inte syntes alls och jag tänkte att jag inbillade mig. testa igen i förmiddags (med RFSU:s "testa ofta"-tester) och fick ett svagt plus igen som knappt gick att se men som blev starkare efter typ tio minuter. Vad tror ni?

Är på ruvardag 10-11 beroende på när man räknar ifrån. Tog ovitrelle den 7/2, äggplock 9/2 och återförande den 11/2.

Har ju haft ömma bröst, svullen mage och molvärk sedan återförandet men skyller alla dessa symtom på Lutinuset. Inatt vaknade jag av att jag fick hugg i livmodern och har idag molande värk (eller mer som att det känns svullet down there...) Ingen mens än så länge heller, men har hört att den kan dröja vid IVF? Mensen går som en klocka vanligtvis och kommer alltid på utsagt datum. 

Blir tokig här... Om man tittar på båda testen nu så syns det tydligt men man ska ju inte läsa av dem efter 30 minuter står det. Vafan ska man tro?

Vad tror ni? 

• Elliie84

Calqyl- när har du återförande? Låter som en knepig sits. Kanske bättre att skjuta upp det tills det är lite lugnare? Jag är så glad att jag tog ledigt dagarna runt äggplock och återförande, var så mycket tankar som snurrade så jag fick inte nånting gjort ändå. Det var skönt att bara fokusera på IVF:en även om man hade en del tid över att grubbla :/

• Elliie84

Ja det känns overkligt på något sätt... De två första testerna visade svagt positivt och sedan starkare efter typ 20-30 minuter. Tog ett till på eftermiddagen och den visade ett streck efter 5 minuter, det var svagt men man såg det tydligt. Ska man inte tro att på det då. Efter 3 positiva? Tänkte testa i morgon också så får vi se :)

Orka skrev 2015-02-22 20:38:18 följande:

Hej Ellie! 

Spännande att mensen har uteblivit! För min del kom mensen som vanligt igång med småblödningar flera dagar före mensdagen vid mitt första försök, som misslyckades.

Jag hade lite samma problem som du när jag skulle testa den gången då det var positivt. Ingen mens på mensdagen, men testerna visade negativt Förutom när tiden hade gått ut för avläsning, då visade de positivt tror jag.

Gå och köp ett dyrt test från Clearblue! Det är det värt! Sen kan det ju vara så att man gärna vill testa så fort mensen uteblivit och att det för vissa kan vara lite för tidigt att se några hormoner än. Men för de flesta borde det ju funka. Men använd inte de där billiga testen! Jag provade negativt i fem dagar efter utebliven mens tills jag köpte Clearblues digitala test! Så himla skönt att få det svart på vitt!

Calqyl, du har det verkligen tufft du! Jag tänker själv tillbaka på hur min man och jag kämpade på med nytt jobb, flytt och IVF samtidigt. Det var inte särskilt kul. Men jag tycker inte att du ska skjuta upp återföringen för att du ska på jobbintervju. Det kommer vara jobbigt ändå. Så lite mer jobbigt hit eller dit.... Men du måste så klart känna efter själv och tänka på hur du mår!

• Elliie84

Hej alla!

Tack för hållna tummar och tår :)

Jo jag testade i morse också, kunde inte hålla mig.. och det blev ett lite starkare streck än igår och jag upplevde att det kom fram på stickan lite snabbare. Kan lägga upp en bild så får ni se. Har lovat mig själv att vänta ett par dagar nu och sen testa med ett dyrare test, typ Clear Blue men va fasen, fyra test kan liksom inte ljuga eller? 

Känns så himla overkligt men nu när jag tänker att jag kanske ändå är gravid så känner man ju symtomen tydligare...

-ömma bröst
    -väldigt synliga blodådror
    -svullen mage plus att det liksom drar lite
    -lite tröttare än vanligt

Tror det känns overkligt eftersom jag inte fick några ägg till frysen och var övertygad om att det därför var kört. Testade ju i lördags på morgonen (ruvardag 10) för att jag skulle åka till Göteborg över dagen och tyckte mig se ett nästan osynligt streck efter fem minuter. Men, övertygad om att det var en synvilla slängde jag det i papperskorgen direkt. Tog t.o.m. två glas vin på resan (!!) för jag var så säker på att det inte blivit något.

Men nu verkar det ju ändå ha gått vägen! Och när jag testade på söndagen och såg strecket tydligare rotade jag fram det första testet från papperskorgen och då såg man absolut ett streck, om än svagt.

Känns som det blev en halv uppsats här...
    Hur har ni andra upplevt det när ni plussat? Man har ju trots allt väntat på detta å himla länge. Är nog därför man inte kan tillåta sig att vara riktigt glad än? Sambon vill inte fira, han vill vänta till TD :)

Calqyl - vilken otur du har!! Jag personligen hade gjort som du, det känns som det blir mycket på en gång annars?! Hur tänker du inför att du måste skjuta upp återförandet? Är det ett FET du ska göra?

• Elliie84

Hej från sjuksängen. Har varit inlagd på sjukan sedan i natt pga av trolig överstimulering. Vaknade mitt i natten av en enorm smärta på höger sida av magen som eskalerade för varje sekund. Fått morgon och dropp och börjar väl så smått att känna mig levande igen. De har hittat lite vätska i buken samt några äggblåsor som var väldigt stora och som förmodligen orsakar smärtan.

Fyfan, detta är nog det värsta jag varit med om rent fysiskt. Usch :( Positivt är iaf att de tog ett blodprov som bekräftade graviditet :)

Hoppas ni mår bättre och får en fin helg. Min kommer spenderas på sjukan.

• Elliie84

Hej på er.

Blev värre under kvällen igår och hade sån smärta som inte ens tre omgångar morfin hjälpte mot. Så de skickade ner mig på titthålsoperation och hittade en blodfylld cysta som låg på ena äggstocken vilket hade gjort att den vridit sig två varv... ursäkta äckliga detaljer! ;) idag mår jag mycket bättre men är rätt trött och blir nog kvar resten av helgen. Just nu hoppas jag bara att allt är okej med graviditeten, läkaren säger att ingreppet inte borde påverka men man vet ju aldrig säkert... lite nervös för detta. Hoppas på ett positivt resultat när jag testar på måndag, men testdag.

Hur mår ni andra? Tack för stödet :)

• Elliie84

Hej alla!

Jag är på bätttingsvägen! Tredje dagen hemma och jag är så glad att slippa sjukhuset, även om jag fick ett jättebra omhändertagande. Dock verkade de inte veta speciellt mycket om överstimulering... men mitt sjukhus för ju inte ivf (åker till Linköping) så det kanske inte är så konstigt?! Hur upplevde du det Ylle99?

Har otacksamt nog inte kunnat glädja mig så mycket över graviditeten än, mest mått piss och oroat mig mycket. Hoppas det vänder snart. Tycker inte att läkarna verkar så optimistiska för de garderar sig hela tiden när vi pratar om graviditeten. Men min sambo tror att det bara är för att de inte kan garantera något och inte vill ge falska förhoppningar. Tur att man har en stadig klippa att hålla sig i när det blåser för övrigt. ..

Var på återbesök idag och det såg bra ut, men för tidigt att se något på ultraljudet. Man blir så nojig... ska få tid för första riktiga ultraljud inom 1-2 veckor på kvinnohälsovården . Skönt att få så tidigt! Läkaren idag sa att så länge graviditeten fortskrider så kommer överstimuleringen sitta i. Fyfan. men som tur var har jag inte ont. Är bara svullen som en stor jävla badboll. Hur ska man kunna dölja detta? Ylle99 jag är jättenyfiken på hur det var för dig eftersom du också blev ÖS!

Hoppas verkligen du får jobbet Calqyl! Det är du värd. Vad är nästa steg i Ivf -karusellen?

Orka: hur mår du?! Inte jättelångt kvar nu :)

• Elliie84

Hej på er!

Här är en som mår mycket bättre :) var typ däckad i en vecka efter sjukhusvistelsen och operationen och undrade hur jag någonsin skulle orka ta tag i livet med den STORA magen jag hade. Hasade mig fram till toan och låg sedan resten av tiden i soffan. Blä vad trist det var! Började sakta må bättre och nu känner jag mig äntligen som mig själv igen. Mådde så illa efter operationen också så jag trodde att graviditetsillamåendet redan hade kommit. Men så var icke fallet, så skönt! Är lite nojjig för just illamående då jag HATAR att spy.

Just nu är jag i vecka 7 och har ömma bröst (sport-BH på dygnet runt!), lite molvärk i livmodern och lite tröttare än vanligt. Annars känner jag mig typ som vanligt, vilket är skönt, men orolig som man är funderar man ju över varför man inte har fler symtom... Tog t.o.m. ett gravtest förra veckan men det var superstarkt streck som kom fram på stickan efter typ en sekund så det kändes lite bättre då :)
    Den dagen illamåendet väl slår till kommer jag väl få ångra att jag skrev det där :/

Hur mådde ni andra gravida vid den här tiden?

Har även fått tid för första ultraljud hos barnmorskan den 24 mars. Känns spännande och jävligt läskigt på samma gång. Kikar lite i en annan tråd också, för gravida efter IVF i januari, och läste precis om en tjej som varit på första ultraljudet och inte sett något foster :( man blir så ledsen...och orolig. Men jag tror att den här oron är något man får lära sig att leva med som IVF:are... Försöker att inte tänka på det så mycket.

Hur mår ni andra?

Kram på er och hoppas ni får en bra och solig helg :)

• Elliie84

Förresten, Ylle99- du som också var överstimulerad - när började du känna dig okej igen? Jag mår som sagt bra nu, två veckor efter sjukhusvistelsen. Inte alls så svullen längre och har inte ont. Men jag vet ju att äggstockarna är förstorade där inne. Är så sugen på att träna men vet inte om jag vågar... Nojjar också över att jag nu inte känner mig överstimulerad längre så klart, eftersom det skulle pågå så länge man var gravid.

Tror personlig dock att jag har en lindrig form av överstimulering. Innan jag fick åka in till sjukhuset kände jag inte av den nämligen, mer än att jag hade lite mer svullen mage än normalt. Tror att jag hade rejäl otur (det sa läkarna också) med cystan som lagt sig på äggstocken så den vred sig, och att det var just av den anledningen som jag hade så ont. Efter operationen blev det ju snabbt bättre.

Och i och med att jag tog ett test förra veckan som var så starkt borde det väl inte vara någon fara? Ja ni hör ju....nojjar nojjar nojjar....

• Elliie84

Ni är så fina som svarar! Känner att mina inlägg var lite lätt hysteriska så här i efterhand. Man blir ju typ tokig av denna process ;)

Idag känner jag mig lugnare. Dels för att jag fått en del symtom från o med förra veckan (bland annat diffust illamående, supertrött på kvällarna och pigg på morgonen - brukar vara precis tvärtom annars, nu går jag o lägger mig kl 21...) samt att vi var hos BM idag och fick se ett hjärta slå :)

Att träna var inte att tala om enligt läkaren, eftersom jag fortfarande är så pass svullen Efter ÖS. Ser ut som femte månaden ungefär... Så det är bara att gilla läget och fortsätta med promenader.

Tacksam för alla svar jag fick av er. Ska försöka att inte oroa mig och vara glad istället.

Ylle99 : fint av dig att berätta om din son. Måste varit hemskt jobbigt! Hur har det gått nu??

• Elliie84

Åh grattis Calqyl!! Vilken underbar nyhet. Jätteglad för er skull :)

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?