• elin1984

Det här med nattningen, 6 månaders bebis, tips tack

Flickan och kråkan skrev 2013-11-13 16:09:27 följande:

Han är i början av separationsfasen. krångla inte till tillvaron för er i onödan. Fungerar det att amma till sömns så kör på det. Var glad att ni har ett lugnt och välfungerande sätt att somna på smile1.gif . Mitt tredje barn är  snart 5 månader och ammas eller bärs alltid till sömns. Vi har ammat och burit (i sjal/bärsele) till sömns så länge de velat och sedan hållit dem sällskap så länge de velat vid nattning. Det vill de fortfarande allihopa smile1.gif .

Hur gamla är dina äldsta barn nu? Har fått mycket kritik från släktingar och svärmor för att jag ammar vårt barn till sömns och för att vi samsover :(
  • elin1984

Ja, du vet inte varför folk har så mycket att invända mot det jag och min man kommit överens om. Min svärmor tror tex att vårt barn kommer sova i vår säng tills han flyttar, OM han ens gör det ????

Ångrar att man ens sa det när hon frågade, för nu är det enda hon pratar om fastän jag sagt att vi gör som vi vill. Sen vill jag inte bråka med min svärmor då hon förvränger allt som sägs så att alla ska tycka synd om henne, så nu undviker jag att svara när hon frågar om hur det går med amning osv.

Mycket märkligt att från den stund andra får reda på att man är gravid så är man helt plötsligt allmän behörighet.

Svar på tråden Det här med nattningen, 6 månaders bebis, tips tack