• mamma al

Det här med nattningen, 6 månaders bebis, tips tack

När man är 6 månader är man fortfarande pytteliten. Jag har tre barn. De två största har inte haft några problem att somna själva och att sova själva i egen säng. De slutade amma vid 8 - 10 månader. Den minsta som nu är 2 år ville vara nära, nära hela tiden. Hon ammade länge. Tills hon var ett och ett halvt varav nästan helamning under ett år, hennes val inte mitt:) Hon sov i min säng fram tills för två månader sedan då hon fick eget rum.

Hon går nu på dagis sedan ett år tillbaka och är en väldigt självständig och positiv liten krabat. Alltid jätteglad och älskar dagis. Visserligen har hon en vilja av stål men hon är en härlig unge helt enkelt:)

Så jag tror definitivt på att låta bebisarna få styra så mycket som möjligt, både vad gäller sömn, mat och närhet. Visst höll jag fullständigt på att gå upp i atomer när jag knappt ens kunde duscha utan henne under några månader (även om pappan var hemma;) men nu får vi skörda. Skulle vi mot alla förmodan skaffa fler barn hade jag gjort likadant igen. Låtit barnet styra alltså.

Svar på tråden Det här med nattningen, 6 månaders bebis, tips tack