Inlägg från: Vad händer härnäst |Visa alla inlägg
  • Vad händer härnäst

min son vägde 5180g nu är det dax igen....

Som rubriken lyder vägde min son nästan 5.2kg när han föddes en dag tidigare än BF.. detta var december 2008, jag fick en sfinterruptur(vet inte hur det stavas) vilket ledde till väldigt mkt smärta, "lätt" förlossningsdep. mm...

Nu har vi äntligen vågat oss på  detta igen =) i juni 2014 har jag BF(har dock inte fått det bekräftat på ul än)  jag har vart på första samtal hos min BM som är väldigt förstående och såg på mig att paniken fullkomligt lyste genom mina ögon och tårarna blänkte i ögonen även om jag lyckades hålla dem tillbaka.. hon har lovat läkarträff och diskussion osv för att göra mig så bekväm som möjligt i detta..

Jag vet att det bara är att härda ut till läkarträffen innan jag är orolig och herregud det är ju jättelänge kvar... MEN jag har ändå panik... kommer läkaren fatta att jag inte vill göra om samma resa igen? att vi verkligen önskar få en bra start denna gång?

Nu vill jag inte snittas för jag vet ju att jag kan föda barn =)  men sist blev jag lovad snitt eller ca 2v tidig igångsättning om jag skulle ha fler... men detta var i ett annat landsting =/  

Nu är jag bara lite orolig och undrar om det finns någon i samma sits som kan berätta hur det gått med nästa förl? eller som kanske redan träffat läkare eller ngt?  

• Svar på tråden min son vägde 5180g nu är det dax igen....
  • Vad händer härnäst

Tack! jo alltså sfinter kan man ju få även med mindre barn men det var just i komb med stort barn jag undrade över för då kan de ju välja att göra som för dig med nästa.. 

Vilket länsting tillhör du? jag var i Skåne förra gången och tillhör nu östergötland där de inte ens gör tillväxt ul tror ja =/

Tack för din berättelse känns iaf som om det for in lite hopp hos mig =) 

• Vad händer härnäst

OJ Gudinnan, vilka dunderklumpar du fått ;)

Tack för era svar hörrni!! Min sambo kommer nog va ett väldigt bra stöd för han led ju också sist av att allt blev galet så denna gång kommer vi ligga på lite mer..

Nu tillhör jag Östergötlands län. jag hoppas verkligen de kommer hjälpa mig nu =)  kommer ge lite mer ro i kroppen isf =)

Tack igen för att ni delar med er!! 

• Vad händer härnäst

Ja än så länge känns ju allt lovande =) Härligt att ni delar med er det har lugnat mig massor även om ni inte är mina läkare ;) hihi men hoppet växer ju =D

Nej alltså tvåan måste inte bli större men både jag och min sambo är långa osv ihop med sonens 5.2 så klart man e livrädd ;)

önskar ju att få en härlig start denna gång =D skulle vara sååå underbart.  

• Vad händer härnäst

har en toppen BM, har läkartid nästa vecka för diskussion om förlossningen, har även fått kontakt med en kurator  genom min BM för att känna mig trygg, jag kan höra av mig efter jag varit hos läkaren nästa torsdag och tala om vad hon sa =P

• Vad händer härnäst

Jag har hamnat så himla rätt denna gång!!! träffade världens gulligaste läkare igår! hon lyssnade och förstod!
    Nu är planen dels sockerbelastningstest för att se om det kan ha varit det som fick grabben att bli så stor..
    sen extra ul i v 32 med viktskattning och efter det möte igen och diskutera resultaten =) och om jag vill kan jag få en planerad igångsättning en v innan oavsett(ja om bebisen väger lagom mkt såklart) bara för att personal skall vara lite mer förberedda på just min historia och hur de skall kunna stötta mig  =D 

känns toppen!

Lycka till nu! återkommer igen v 32 ;)

• Vad händer härnäst

Nej jag har inte blitt igångsatt, bara hört att det är tufft, men min förra var ingen lek heller ja dels med storleken men de gick så fort(10h) så det gjorde ju sjukt ont pga det =P men känns bättre med en tuff förl och sen ha en härlig tid efter med mindre smärta än som sist när allt gick åt skogen ;)

Lycka till du med =) vilken vecka är du i om 4a v ?

Svar på tråden min son vägde 5180g nu är det dax igen....