min son vägde 5180g nu är det dax igen....
Som rubriken lyder vägde min son nästan 5.2kg när han föddes en dag tidigare än BF.. detta var december 2008, jag fick en sfinterruptur(vet inte hur det stavas) vilket ledde till väldigt mkt smärta, "lätt" förlossningsdep. mm...
Nu har vi äntligen vågat oss på detta igen =) i juni 2014 har jag BF(har dock inte fått det bekräftat på ul än) jag har vart på första samtal hos min BM som är väldigt förstående och såg på mig att paniken fullkomligt lyste genom mina ögon och tårarna blänkte i ögonen även om jag lyckades hålla dem tillbaka.. hon har lovat läkarträff och diskussion osv för att göra mig så bekväm som möjligt i detta..
Jag vet att det bara är att härda ut till läkarträffen innan jag är orolig och herregud det är ju jättelänge kvar... MEN jag har ändå panik... kommer läkaren fatta att jag inte vill göra om samma resa igen? att vi verkligen önskar få en bra start denna gång?
Nu vill jag inte snittas för jag vet ju att jag kan föda barn =) men sist blev jag lovad snitt eller ca 2v tidig igångsättning om jag skulle ha fler... men detta var i ett annat landsting =/
Nu är jag bara lite orolig och undrar om det finns någon i samma sits som kan berätta hur det gått med nästa förl? eller som kanske redan träffat läkare eller ngt?