ourdreamsaboutababy skrev 2013-11-13 00:50:41 följande:
precis som rubriken lyder så undrar jag om det är någon som har erfarenhet av att ha tillsatt progesteron efter upprepade missfall..
kopierade min presentation så ni hänger med lite grann..
Barnverkstaden igång sedan Aug 2012
- 4 Missfall i rad
2012
MF Nov, v 5
2013
MA Feb, v 9+4 (5+5)
MF Jun, v 12
Startat utredning på KK 13 Aug.
MF Okt, v 5
Utredningen hitills:
Kromosomanalys-Normalt
Kardiolipinantikroppar-Inga
VUL-Äggledare,slemhinnor,livmoder m.m BRA.
Hjälp av läkare vid nytt + :
-Täta kontroller, sedan bedömning därifrån
Fixat själv efter att pratat med andra i samma situation
- Folsyra tillskott
- D3 vitamin
- Själv köpt ProgesterAll krämen med naturligt progesteron( Då jag Ej blivit erbjuden/fått utskrivet progesteron av utredaren.)
har ju läst en hel del man vet ju inte vad man ska göra eller inte göra..
vad det något speciellt ni gjorde vid nästa +, någon hjälp av läkaren eller annat ..
Som ni förstår så blir jag ju gravid väääldigt lätt, skönt det men inte kul om de bara leder till MF.
Sen om ni fick utskrivet progesteron hjälpte det ? har själv köpt och tänkt testa den progesteronkrämen i hopp om att nästa plus leder till ett friskt barn. ( NI MED ERFARENHET FÅR GÄRNA BERÄTTA OM DEN)
gammal
ourdreamsaboutababy skrev 2013-11-13 00:50:41 följande:
precis som rubriken lyder så undrar jag om det är någon som har erfarenhet av att ha tillsatt progesteron efter upprepade missfall..
kopierade min presentation så ni hänger med lite grann..
Barnverkstaden igång sedan Aug 2012
- 4 Missfall i rad
2012
MF Nov, v 5
2013
MA Feb, v 9+4 (5+5)
MF Jun, v 12
Startat utredning på KK 13 Aug.
MF Okt, v 5
Utredningen hitills:
Kromosomanalys-Normalt
Kardiolipinantikroppar-Inga
VUL-Äggledare,slemhinnor,livmoder m.m BRA.
Hjälp av läkare vid nytt + :
-Täta kontroller, sedan bedömning därifrån
Fixat själv efter att pratat med andra i samma situation
- Folsyra tillskott
- D3 vitamin
- Själv köpt ProgesterAll krämen med naturligt progesteron( Då jag Ej blivit erbjuden/fått utskrivet progesteron av utredaren.)
har ju läst en hel del man vet ju inte vad man ska göra eller inte göra..
vad det något speciellt ni gjorde vid nästa +, någon hjälp av läkaren eller annat ..
Som ni förstår så blir jag ju gravid väääldigt lätt, skönt det men inte kul om de bara leder till MF.
Sen om ni fick utskrivet progesteron hjälpte det ? har själv köpt och tänkt testa den progesteronkrämen i hopp om att nästa plus leder till ett friskt barn. ( NI MED ERFARENHET FÅR GÄRNA BERÄTTA OM DEN)
gammal tråd men progesteron hjälpte inte mig tyvärr. fick missfall igen.Blir gravid ungefär var tredje månad men bara fått missfall i v5-6 varje gång
.. funderar på vad jag ska fråga att få testa nästa gång. mina värden verkar bra enl. läkaren
väntar på resultat från kromosomanalys nu