• ourdreamsaboutababy

SEEE HIIT NI MED Upprepade missfall vad blev hjälpen och hur gick det sen?

precis som rubriken lyder så undrar jag om det är någon som har erfarenhet av att ha tillsatt progesteron efter upprepade missfall..
    kopierade min presentation så ni hänger med lite grann..

Barnverkstaden igång sedan Aug 2012
    - 4 Missfall i rad Gråter

2012
    MF Nov, v 5

2013
    MA Feb, v 9+4 (5+5)
    MF Jun, v 12
    Startat utredning på KK 13 Aug.
    MF Okt, v 5

Utredningen hitills
    :

Kromosomanalys-Normalt
    Kardiolipinantikroppar-Inga
    VUL-Äggledare,slemhinnor,livmoder m.m BRA.

Hjälp av läkare vid nytt  +  :

-Täta kontroller, sedan bedömning därifrån

Fixat själv efter att pratat med andra i samma situation
    - Folsyra tillskott
    - D3 vitamin
    - Själv köpt ProgesterAll krämen med naturligt progesteron( Då jag Ej blivit erbjuden/fått utskrivet progesteron av utredaren.)

har ju läst en hel del man vet ju inte vad man ska göra eller inte göra..
    vad det något speciellt ni gjorde vid nästa +, någon hjälp av läkaren eller annat ..

Som ni förstår så blir jag ju gravid väääldigt lätt, skönt det men inte kul om de bara leder till MF.

Sen om ni fick utskrivet progesteron hjälpte det ? har själv köpt och tänkt testa den progesteronkrämen i hopp om att nästa plus leder till ett friskt barn. ( NI MED ERFARENHET FÅR GÄRNA BERÄTTA OM DEN)

• Svar på tråden SEEE HIIT NI MED Upprepade missfall vad blev hjälpen och hur gick det sen?
  • che71

6 missfall
    Gravid för 7:e gången på 3 år, med immunmedicinering via Aten (Intralipiddropp, prednisolon, Fragmin, babyaspirin, fiskolja,progesteron) har nu kommit till v 15 o vi har gjort 3 ultraljud där allt sett bra ut hittills.
    Hoppas hoppas!

• KristinaHK

Fick bekräftat mitt fjärde missfall igår. Känner mig alldeles förtvivlad och har spenderat hela dagen med att läsa  trådar om andra som varit med om samma sak.

2011 MA v12 (fostret dött v9) skrapning

2012  Missfall v4 stor blödning som kom i samband med mensen

2013 juli  MA v8 skrapning 

2013 nov - MA v10 skrapning

Tre av fyra gånger har vi ett sett hjärta slå men sen verkar något gå fel. Alla blodprover hittills visar helt normala värden. Hade iof under de tre första graviditeterna en sjuklig bisköldkörtel som opererades bort efter missfall nr 3 - med stora förhoppningar om att den senaste graviditeten skulle gå bra. Men icke. 

Uppenbarligen har jag lätt för att bli gravid, men lyckas inte behålla barnet. Var ska man vända sig, vem kan ge råd?

Kramar till alla

• ourdreamsaboutababy
    che71 skrev 2013-11-15 06:21:21 följande:
    6 missfall
    Gravid för 7:e gången på 3 år, med immunmedicinering via Aten (Intralipiddropp, prednisolon, Fragmin, babyaspirin, fiskolja,progesteron) har nu kommit till v 15 o vi har gjort 3 ultraljud där allt sett bra ut hittills.
    Hoppas hoppas!
    oj när började de första och vilka veckor har de varit?
    oj vad mycket hjälpmedel .. så ni drog till utredaren i aten då?

håller tummarna för er !
    KristinaHK skrev 2013-11-15 12:34:15 följande:
    Fick bekräftat mitt fjärde missfall igår. Känner mig alldeles förtvivlad och har spenderat hela dagen med att läsa  trådar om andra som varit med om samma sak.

Tre av fyra gånger har vi ett sett hjärta slå men sen verkar något gå fel. Alla blodprover hittills visar helt normala värden. Hade iof under de tre första graviditeterna en sjuklig bisköldkörtel som opererades bort efter missfall nr 3 - med stora förhoppningar om att den senaste graviditeten skulle gå bra. Men icke. 

Uppenbarligen har jag lätt för att bli gravid, men lyckas inte behålla barnet. Var ska man vända sig, vem kan ge råd?

Kramar till alla

Usch så himla tråkigt :/ har ni gjort någon utredning hos vanliga kvinnkliniken än?
    vi är under utredning nu och finns inga fel hitills :S

• che71

Missfallen har varit allt från v 6 till v 11.. de flesta runt v 8, 9

ja efter tips här på FL åkte vi till Aten..Svenska läkare vill inte eller kan inte göra något känns det som.

kolla Aten tråden o fertilitetsguiden. se

• che71
    KristinaHK skrev 2013-11-15 12:34:15 följande:

Kramar till alla

Beklagar o kramar om dig
  • ourdreamsaboutababy
    che71 skrev 2013-11-15 14:28:09 följande:
    Missfallen har varit allt från v 6 till v 11.. de flesta runt v 8, 9
    ja efter tips här på FL åkte vi till Aten..Svenska läkare vill inte eller kan inte göra något känns det som.
    kolla Aten tråden o fertilitetsguiden. se
    vad sa utredningen i aten? har hört mycket om den men den verkar vara jäte dyr ju :(

• che71
    ourdreamsaboutababy skrev 2013-11-17 20:24:57 följande:
    vad sa utredningen i aten? har hört mycket om den men den verkar vara jäte dyr ju :(

blodproverna (som skickades till USA) visade väldigt högt TNFa värde o ett annat värde var också för högt
    själva utredningen på plats i Aten kostade ca 22-23000 + flyg o hotell (jag fick också Intralipiddropp på plats o valde till follow up under graviditet) sen måste man köpa mediciner om man inte har en snäll läkare här hemma som kan skriva ut det
    o sen måste man se till att hitta ett ställe som vill sätta droppet (inte alls lätt) o en läkare som ställer upp o fixar blodprover som man tar ofta
  • ourdreamsaboutababy
    che71 skrev 2013-11-17 20:43:35 följande:
    blodproverna (som skickades till USA) visade väldigt högt TNFa värde o ett annat värde var också för högt
    själva utredningen på plats i Aten kostade ca 22-23000 + flyg o hotell (jag fick också Intralipiddropp på plats o valde till follow up under graviditet) sen måste man köpa mediciner om man inte har en snäll läkare här hemma som kan skriva ut det
    o sen måste man se till att hitta ett ställe som vill sätta droppet (inte alls lätt) o en läkare som ställer upp o fixar blodprover som man tar ofta
    oj det var endel TNF vad innebär det, likaså intrlipindropp?
  • che71
    ourdreamsaboutababy skrev 2013-11-17 20:57:16 följande:
    oj det var endel TNF vad innebär det, likaså intrlipindropp?
    Gå in på "vi som snart är gravida efter utredning i Aten" där finns ALLT!!
    samt på Zinfandels fantastiska sida fertilitetsguiden.se
  • Nin

Jätte tråkigt att läsa att ni gott egenom missfall efter missfall..

Vad säger läkanrna att det beror på? hur gamla är ni? 

• ourdreamsaboutababy
    Nin skrev 2013-11-27 10:35:45 följande:
    Jätte tråkigt att läsa att ni gott egenom missfall efter missfall..

Vad säger läkanrna att det beror på? hur gamla är ni? 

Dinns inga fel och de tror på slumpen typ. Vi är 21 ,24 år. Vi är nu preggo igen i v 5 och håller våra tummae stenhårt för det här .
  • Kuben

Hej,

5 mf, varav 2 av dem med trombyl och progesteron

- 2 friska barn, båda med trombyl och progesteron,

nu ett mf till - även det med trombyl och progesteron.

Jag vet inte vad jag ska tro riktigt....

Lycka till!!

• Anonymochorolig18
    che71 skrev 2013-11-15 06:21:21 följande:

6 missfall

Hoppas hoppas!

hur gick det för dig?
  • Anonymochorolig18
    ourdreamsaboutababy skrev 2013-11-13 00:50:41 följande:

precis som rubriken lyder så undrar jag om det är någon som har erfarenhet av att ha tillsatt progesteron efter upprepade missfall..

- 4 Missfall i rad

2012

MF Nov, v 5

2013

MA Feb, v 9+4 (5+5)

MF Jun, v 12

MF Okt, v 5

Utredningen hitills:

Kromosomanalys-Normalt

- Folsyra tillskott

- D3 vitamin

- Själv köpt ProgesterAll krämen med naturligt progesteron( Då jag Ej blivit erbjuden/fått utskrivet progesteron av utredaren.)

vad det något speciellt ni gjorde vid nästa +, någon hjälp av läkaren eller annat ..

Som ni förstår så blir jag ju gravid väääldigt lätt, skönt det men inte kul om de bara leder till MF.

Sen om ni fick utskrivet progesteron hjälpte det ? har själv köpt och tänkt testa den progesteronkrämen i hopp om att nästa plus leder till ett friskt barn. ( NI MED ERFARENHET FÅR GÄRNA BERÄTTA OM DEN)

gammal
    ourdreamsaboutababy skrev 2013-11-13 00:50:41 följande:

- 4 Missfall i rad

2012

MF Nov, v 5

2013

MA Feb, v 9+4 (5+5)

MF Jun, v 12

MF Okt, v 5

Utredningen hitills:

Kromosomanalys-Normalt

- Folsyra tillskott

- D3 vitamin

gammal tråd men progesteron hjälpte inte mig tyvärr. fick missfall igen.Blir gravid ungefär var tredje månad men bara fått missfall i v5-6 varje gång

.. funderar på vad jag ska fråga att få testa nästa gång. mina värden verkar bra enl. läkaren

väntar på resultat från kromosomanalys nu
  • UndrandeSökare

Anonymochorolig18- Detta är en gammal och icke aktiv tråd.

Men jag har pratat med Che71 i Atentråden för några år sen, och det gick bra för henne, hon fick en dotter tack vare Dr Ds immunbehandling. De andra 4 som skrev i denna tråd för länge sen vet jag inte hur det gått för.

• UndrandeSökare

Anonymochorolig18- Det du kan fråga din läkare om är recept på Trombyl, Fragmin och Prednisolon (kortisontabletter).

Annars om du inte får det, så kontakta Dr D eller Dr Gorgy ang immunutredning utomlands istället. Gör också ivfSerums Mensblodprov är mitt tips.

Vill du veta mer kan jag tipsa om www.fertilitetsguiden.com och boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Finns på Bokus och Adlibris för ca 200kr.

Svar på tråden SEEE HIIT NI MED Upprepade missfall vad blev hjälpen och hur gick det sen?