• che71

SEEE HIIT NI MED Upprepade missfall vad blev hjälpen och hur gick det sen?

6 missfall
    Gravid för 7:e gången på 3 år, med immunmedicinering via Aten (Intralipiddropp, prednisolon, Fragmin, babyaspirin, fiskolja,progesteron) har nu kommit till v 15 o vi har gjort 3 ultraljud där allt sett bra ut hittills.
    Hoppas hoppas!

• che71

Missfallen har varit allt från v 6 till v 11.. de flesta runt v 8, 9

ja efter tips här på FL åkte vi till Aten..Svenska läkare vill inte eller kan inte göra något känns det som.

kolla Aten tråden o fertilitetsguiden. se

• che71
    KristinaHK skrev 2013-11-15 12:34:15 följande:
    Fick bekräftat mitt fjärde missfall igår. Känner mig alldeles förtvivlad och har spenderat hela dagen med att läsa  trådar om andra som varit med om samma sak.

2011 MA v12 (fostret dött v9) skrapning

2012  Missfall v4 stor blödning som kom i samband med mensen

2013 juli  MA v8 skrapning 

2013 nov - MA v10 skrapning

Tre av fyra gånger har vi ett sett hjärta slå men sen verkar något gå fel. Alla blodprover hittills visar helt normala värden. Hade iof under de tre första graviditeterna en sjuklig bisköldkörtel som opererades bort efter missfall nr 3 - med stora förhoppningar om att den senaste graviditeten skulle gå bra. Men icke. 

Uppenbarligen har jag lätt för att bli gravid, men lyckas inte behålla barnet. Var ska man vända sig, vem kan ge råd?

Kramar till alla

Beklagar o kramar om dig
  • che71
    ourdreamsaboutababy skrev 2013-11-17 20:24:57 följande:
    vad sa utredningen i aten? har hört mycket om den men den verkar vara jäte dyr ju :(

blodproverna (som skickades till USA) visade väldigt högt TNFa värde o ett annat värde var också för högt
    själva utredningen på plats i Aten kostade ca 22-23000 + flyg o hotell (jag fick också Intralipiddropp på plats o valde till follow up under graviditet) sen måste man köpa mediciner om man inte har en snäll läkare här hemma som kan skriva ut det
    o sen måste man se till att hitta ett ställe som vill sätta droppet (inte alls lätt) o en läkare som ställer upp o fixar blodprover som man tar ofta
  • che71
    ourdreamsaboutababy skrev 2013-11-17 20:57:16 följande:
    oj det var endel TNF vad innebär det, likaså intrlipindropp?
    Gå in på "vi som snart är gravida efter utredning i Aten" där finns ALLT!!
    samt på Zinfandels fantastiska sida fertilitetsguiden.se
Svar på tråden SEEE HIIT NI MED Upprepade missfall vad blev hjälpen och hur gick det sen?