• whattha

slösa år..?

Hej! Jag sitter i samma sits som dig. Jag har Pcos och jag och min sambo har sagt att vi vill ha barn om ett till två år ungefär, Jag börjar närma mig trettio och är känner som dig att jag kanske "slösar åren" om jag börjar försöka om säg 1,5 och sen tar det två+tre år innan vi blir gravida, då hade jag ju kunnat använda dessa år till det. Samtidigt vill jag gärna lite på ödet och att jag kommer bli gravid när det är meningen att jag ska bli det. Men man blir ju inte yngre. Jag försökte i över två år med min tidigare sambo och försökandet dödade vårt förhållande och det tog slut, så det är jag också rädd för. Därför funderar jag ibland på att föreslå att vi slutar med ppiller nu snart men utan att försöka och händer det så händer det.

Men det blir nog så att vi är resonliga ändå och väntar tills om nått år:) men jag förstår vad du känner!

• whattha
    Lena skrev 2013-11-16 19:27:37 följande:
    Whatta: sluta med pillren och kör med kondom sista året så ägglossning och sånt kommer igång igen.
    Ja den tanken har också slagit mig, för visst är det väl svårare att få tillbaka mens och den lilla ägglossning man nu får när man äter p-piller? 
  • whattha
    slamkrypare skrev 2013-11-17 08:38:44 följande:
    Jag säger tvärtom. Med pcos finns det en liten chans att kroppen fortsätter följa rytmen av pillercykeln i ett par månader direkt efter p-pillerstopp och därmed ägglossa ett par gånger hyfsat regelbundet, för att senare glesas ut mer och mer. Så chansen att lyckas bli gravid utan hjälp är som störst när man precis har slutat med p-piller.
    men jaha:P nu blir det ju ännu svårare, haha får nog bara hålla tummarna känns det som :D
Svar på tråden slösa år..?