• By Starlight

ÄL är borta!?

Känner igen mig så mycket. Och direkt ska folk börja sitta på sina höga hästar och snacka vikt här..
     När man är överviktig vet man at man bör gå ner i vikt. Men vet ni hur lätt det är? Dessutom, har man pco eller pcos (som jag har) är det skitsvårt att gå ner i vikt också. Även fast man har motivationen bebis så är det så jäääääääääävla svårt att gå ner. Vad ni än säger.
    Jag får INGEN hjälp med hormoner..ägglossningshjälp... eller någonting för att bli gravid. Född 82, kämpat ett år med att bli gravid. Men när jag ber om hjälp säger de bara att jag ska gå ner i vikt innan de kan göra något...om de vill göra nåt.
    Samtidigt ger de mig diagnosen pcos och förklarar att det bland annat är svårt att gå ner i vikt med den diagnosen.
    Samtidigt känner jag mängder av kvinnor som väger mer än jag som blivit gravida och mått superbra och fått friska barn. Min gyn sa åt mig att mitt barn skulle bli missbildat och att jag antagligen skullee få missfall , få diabetes och andra komplikationer eftersom jag var så fet, så hon ville inte hjälpa mig. (20 kg för mkt)
    Men hon gjorde en vul (rekomenderar det ts!!) och såg att min ena äggledare såg lite märklig ut och att jag hade pcos.

Livet är inte kul...

Men ts...sök hjälp hos gyn..så de kan utesluta eller konstatera pco eller pcos. De är vanliga vid övervikt. Jag har en dotter född nov 09. När hon blev till vägde jag lite mindre. Antingen hade jag tur..eller så hade jag inte utvecklat pcos ännu. Nu har jag som sagt denna åkomma som för med sig mängder av problem. Och jag hatar att sitta fast i denna onda cirkel. Hatart!

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • By Starlight

pcos och pco medför alltså utebliven menstation och ägglossning och är vanlig bland överviktiga..Men även måååånga normalviktiga har det.

Älskade Ellen född 16 nov 2009
Svar på tråden ÄL är borta!?