Inlägg från: Anonym (jobbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jobbigt)

Hon knarkar ju!

Min svägerska har problem med tabletter. Hon har psykiska problem och få diverse allt möjligt utskrivet, problemet är bara att hon inte tar dem enligt anvisningar utan kan överdosera friskt i mellan åt.
    Hon kan ta tabletter och dricka alkohol. Hon kan ta några sömntabletter och sen med flit hålla sig vaken för att man blir så "flummig" då. Hon tar tabletter så hon sitter och noddar ibland. Hon blir virrig och svår att prata med.
    Hon är en väldigt känslig person, så skulle jag eller någon annan försöka prata med henne skulle hon få frispel och vägra prata med oss igen och allt skulle vara vårat fel.

Min stackars bror är trött. Han får göra exakt allt trots att hon är hemma och är mammaledig. Det ser ut som skit där hemma, man får kliva över saker. Han orkar inte med allt såklart.

Vad tusan ska man göra i det här läget?

• Svar på tråden Hon knarkar ju!
  • Anonym (jobbigt)

Hur skulle ni bemöta det här? Vad säger man? Vad gör man?

• Anonym (jobbigt)

Eller så är det alla piller hon tar som gör att det blir kaos i hennes hjärna och hon är inte särskilt sjuk egentligen?

• Anonym (jobbigt)

Ja han får ju till exempel ta hand om en vuxen människa också, och städa upp inte bara efter sitt barn utan även efter sin partner. Han behöver oroa sig när han är på jobbet, han får försörja henne osv osv. Så det är mycket han får stå ut med som inte en ensamstående förälder får göra.

Hon inser inte sitt problem, men alla andra gör det. Hur långt ska det behöva gå innan man gör något åt saken? 

• Anonym (jobbigt)

Hon är ju hypokondriker så det är svårt att tro vad hon säger. Hon hymlar inte ett dugg utan gnäller mer än gärna öppet för alla som vill lyssna. Det här handlar inte om någon fasad utan en ursäkt att få stoppa i sig nånting. Exempelvis stesolid. Jag håller med om att hon säkert har psykiska problem, det har alla missbrukare, men jag tror mest hon har kommit på att det är ett "enkelt" sätt att få recept eftersom det inte syns på prover. Annars är hon ju övertygad om att hon har allt möjligt som provsvaren säger att hon inte har.

Svar på tråden Hon knarkar ju!