Berndt Eckerberg och femminutersmetoden
skogsvitter skrev 2013-11-22 19:50:14 följande:
Om det är någon som är OT så är det ju du, d s p s, när du i en tråd som handlar om just Eckerberg och 5mm endast tjatar om din sömnstörning. Helt irrelevant för trådens ämne.Jag föreslår att om du vill diskutera just bara dsps (som förövrigt bara är en specifik form av sömnstörning, och som verkligen inte alls behöver vara medfödd heller för den delen) så kan du starta en egen tråd om det, istället för att diskutera dsps i en tråd som handlar om 5mm. Det är likom två helt olika saker, svårt att förstå tydligen?
Att påstå att 5mm är det enda alternativet är bara rejält okunnigt och dumt, säger som TS, tur att de som undrar åtminstone själva kan läsa svart på vitt om de är intresserade.
Jag är glad att svensk vård idag tagit avstånd från denna hemska metod (sen om det råkar finnas vissa som fortfarande hänvisar till metoden anser jag att man bör anmäla sådant för att få till en förändring just där, eftersom det idag räknas som felaktig vård att hänvisa föräldrar att överge sina barn på det sättet).
Men som sagt så är det synd att hemsidan fortfarande får ligga uppe.
Skärp dig och sluta vara OT.