Inlägg från: LillfisenE |Visa alla inlägg
  • LillfisenE

Hur man lyckas gå ner i vikt!

Jag har också viktrest!

Har sedan ca 6 års ålder vart ett knubbigt barn, tonår och hela baletten ni vet. Tig tag i mig själv 2009 och skaffade en PT som hade hand om min träning och kost i ett år. Gick ner från 96,8 till 75 kg då. Var sjukt nöjd. Böev gravid i början av 2010 och fick första barnet. Var återigen uppe på 96-97 kg efter förlossning. Dansade zumba/lärde mig johga och anammade tänket som min PT hade gett mig. Lågkolhydratkost, proteinrikt och bra fetter i normalmängd. April 2011 vägde jag återigen 75kg och vi gifte oss i maj samma år.
    Blev återigen gravid i oktober 2011 och födde andra barnet i juli 2012. Började viktresan igen 16e september 2012 på 92,6 kg. Barnvagnspromenader, zumba, och lite jogg i kombination med lchf tog mig till 82 kg till jul/nyår. Önskade mig ett gymkort som jag fick och fortsatte med kosten men ändrade träningen. Bodycombat, bodypump, löpning, styrka i gymmet ca 3 ggr/vecka sedan dess och igår vägde jag 66 kg.

Nu har jag insjuknat i kräksjuka så ja är nog nått kilo lättare ändå. Menmen.

Jag har gått från L till S på toppar/överdelar. Jag har gått från 44-46 i byxor till 40 eller 29 tum. Jag är hälsosammare och mindre nu än jag var när jag va nybliven tonåring.

Nu äter kag liberalare lchf men ff lågkolhydratkost.

• LillfisenE

En sak i taget. Har en blogg jag läser som jag vill tipsa om. Hon skriver jättemycket klokt om just den mentala biten och verktyg för att hantera allt. Googla lchfingenjören så får du fram hennes blogg

• LillfisenE

Ja hon är fantastisk! Kan verkligen sätta ord på alla känslorna man känner utmed resans gång

• LillfisenE

Jämförelsebilder är ett bra tips. Det har jag med.
    En startbild och några längst vägen.

På mig fick jag lite mindre haka och nyckelbenen började komma fram, men först efter ett par kg, sedan rann det av liksom. Det är först nu sist som det tar där jah vill, dvs magen mellan naveln och muffen

• LillfisenE

Haha! Nu har de lilla bröst ja haft kvar försvunnit. Vi har legat i kräksjukan här hemma ich det va först igår det smakade med mat. Hoppas julmaten kan lägga sig i bhn!

• LillfisenE

Höll mig till bra mat på julbordet. Dock kör vi magsjuka här så har fuskat med lite proviva de dagar jag inte fått ner ngt annat

• LillfisenE

Jag har då gått ner 3kg i jul. Men inte så konstigt! Nu får jag börja tänka igen dock när maten får stanna

• LillfisenE

Nä, jag är eg klar med min viktnedgång. Mitt mål var 75kg när jag började, men insåg när jag kom dit att jag nog kan lite till. Idag väger jag 64,8kg. Men nu får det vara bra. Bygga muskler och forma till sina väl valda ställen istället. Tycker jag börjar bli benig

Svar på tråden Hur man lyckas gå ner i vikt!