Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Hur man lyckas gå ner i vikt!

Anton Chigurh skrev 2013-12-26 14:15:48 följande:
    Ja, enda traditionella julmaten jag krängt var en sk julmacka på ICA MAXI's café, kostade 39 spänn, det var lax, skinka, rödbetssallad å lite annat mög på, den var god, men sen har jag fått mer än nog av julmat.Traditionell julmat alltså. Julafton var det kalkon. Har inte ökat ett gram i jul. Och det lär jag inte göra heller...

Jag önskar er alla en för jävla skön fortsättning och ALL lycka till i er fortsatta kamp mot det förhatliga flottet.

Kram, och än en gång. Lycka till.

//AntonGlad

Jag har inte heller ökat en gram i vikt TROTS julmat, vin och choklad....Skrattande Men det kanske inte är det mest hälsosamma man kan äta....Obestämd Jo, choklad är nog det...det tror jag stenhårt på.
  • Fridayyy
    Ronja 551 skrev 2014-01-03 21:23:24 följande:

Tro inte man går upp av några dagars 'dålig' mat. Det är om man äter för mycke för ofta o rör sig för lite

Jag tror som du...och därför är det ju bra att man kan äta "dålig" mat ibland utan dåligt samvete. Men det gäller nog också att inte överdriva för mycket dessa dagar. Jag äter mig inte sjukligt proppmätt heller.
  • Fridayyy
    Ronja 551 skrev 2014-01-10 23:38:47 följande:
    Testat att steka rödkål i lite rapsolja o salt. Wow! Jag kanske var den enda som inte visste hur gott det var... Men dagens tips iaf!

Brukar jag göra med vitkål och har gärna lök i med...jag älskar lök. Man kan även har strimlade morötter i. En annan sak som är god med morötter är att grovriva dem och lägga dem på en ugnsplåt, lite olja på, vitlök och citronsaft, salt och peppar. Är mycket gott till ex kycklingfilé. Supernyttigt om man inte tar allt för mycket olja.
Svar på tråden Hur man lyckas gå ner i vikt!