Inlägg från: Anonym (flytta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (flytta)

rädd mamma

Mitt råd är att du och barnen flyttar ut, alternativt så får sambon flytta ut, så länge utredningen pågår. Då ser soc att du skyddar barnen, och så finns ingen anledning att omhänderta någon av dem.

• Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 11:45:46 följande:
    Då får jag lämna stan.....har ingen annan att här. Sambon har ingen släkt här heller och hans vänner har familj. Jag ska ju föda om 2 veckor så hur ska det gå???? Hur går det med barnens skolgång ifall jag bara drar från stan i 4 månader???
    Är det inte viktigare att visa soc att du tar oron på allvar och skyddar barnen tills ni vet sanningen?

• Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 12:01:19 följande:
    Såklart.....Men är det möjligt? att skita i skolgång i 4 månader, det är mer så jag menar
    Enklast är väl att HAN flyttar ut ett tag? Han kan hyra ett rum eller be att få sova på vänners soffa eller vad som helst. Det handlar om barnen!
  • Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 12:08:03 följande:
    Kanske för att JAG vet att det inte är sant....kanske för att det är jag som drabbas.....kanske för att min son mår hur bra som helst och när jag frågat honom om allt det här så säger han att han inte vet varför han sa så....Vem tycker och tror du blir drabbad i det här...bland alla lögner vem e det som kommer i kläm? min son har inget konsekvens tänkande och fattar inte va som kan hända. 
    Inte för att vara elak men jag undrar hur du vet det.
  • Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 12:18:56 följande:
    För att jag är arbetslös och inte borta från hemmet. Min sambo är ensam 20 min på en fullsatt buss på morgonen med barnen och då skulle han slå min 6 åring framför folk???? Annars är det jag som är med barnen
    Säger sonen att han slår honom på bussen?
  • Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 12:25:04 följande:
    Ja, att min sambo sparkat honom i ryggen?! och slagit honom med knuten näve i huvudet....Detta skulle inte gå att göra på denna bussen som går på morgonen. 
    Han kanske har smällt till honom lätt i ryggen och huvudet på väg till bussen när sonen fjantat sig eller bråkat?
  • Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 12:44:23 följande:
    Jag älskar alla mina barn mer än allt annat. Det är en skitjobbig situation. Hade jag kunnat ta 3 barn ( snart 4) och bara flytta in hos nån annan ett tag hade jag gjort det. Men vem ska ta emot oss? 5 personer är inte så lätt att bara ta emot. Det är min sambos lägenhet och han ska jag tydligen kasta ut på gatan......
    Men varför förstår du inte att han kanske behöver flytta ut en period? Vill han verkligen riskera att barnen ska omhändertas?
  • Anonym (flytta)
    YummyMami skrev 2013-11-10 12:51:19 följande:
    Varför ska det hela överdramatiseras? Varför ska vuxna hoppa och studsa för ett barns fantasier? Låter inte sunt.
    Va? Det har väl varken blivit nedlagt av polisen eller soc men ändå vet DU att det bara är fantasier?
  • Anonym (flytta)
    YummyMami skrev 2013-11-10 12:57:07 följande:

Jag TROR det är fantasier för skulle det vara fakta så skulle ts väl ha sett skumma blåmärken, systern sett misshandeln på vägen, även medpassagerare. Dessa fantasier går säkert åt båda hållen. Hur mycket misshandlar lärare honom?
    Jaha så då ska barnen inte skyddas så länge? Nej det behöver inte synas.

• Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 13:05:55 följande:
    så lösningen är med andra ord för mig att flytta till min mamma tills det här är över, att dom får göra skoluppgifter hemma. Det är det enda alternativet. Tyvärr. Trodde faktiskt inte att det skulle behöva gå så långt men det känns som jag inte har något val. Då skyddar jag alla barnen och skadar min sambo ännu mer. Känns bra. 
    Varför i hela världen kan inte sambon bo hos vänner, hyra ett rum, en stuga på campingen eller vad som helst, under en period?

Vad säger soc?
  • Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 13:13:18 följande:
    Vi har inte råd med det, han har inga vänner som kan ta emot honom. Socialen säger inget om att han ska flytta. Dom vill bara ge "stöd". Egentligen ville jag bara veta om socialen kan ta mina barn pga min sambo. Jag står ju i mitten av allt det här. Vårdnadshavare om alla 3 och har inget att säga till om. Dom anklagar inte mig för något ändå oroar jag mig för att när jag ska hämta honom imorgon är han inte där ......
    Inte råd? Som separerade får du/ni bostadsbidrag om ni har för låga inkomster. De kan omhänderta barnen när som helst. Men det är inte säkert att de gör det. Fråga soc rakt ut om de anser att ni borde separera under utredningen.
  • Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 14:40:05 följande:
    Så bostadsbidraget ska täcka 3 månaders vanlig hyra och hotell? Inte troligt. Trodde faktiskt inte att dom kunde ta barnen från mig pga honom.
    Hotell? En billig stuga, eller hyra ett rum duger väl? Har ni väldigt höga krav på egen bekvämlighet du och sambon?

Ni har väl inkomster?

Nog kan de göra det, om du inte anses skydda barnen om de anses fara illa av honom.
  • Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 14:51:59 följande:
    Han studerar, jag är hemma. Vi har min föräldrapenning, barnbidrag, csn och bostadsbidrag. Så vi klarar ju oss men inte så vi kan betala 2 eller 3 tusen i månaden på ett annat boende. Jag får försöka ta barnen igenom den här processen och själv ta dom till skolan fast jag egentligen inte kan.
    Vad menar du med att du "egentligen inte kan" ta barnen till skolan?

Kan du inte prata med utredarna och fråga om de kan råda dig om vad som är lämpligast för dig att göra just nu?

• Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 15:11:19 följande:
    Har en riskgraviditet och ska egentligen vila, det hålls ju inte kan jag ju tillägga. Inte så lätt med 3 barn hemma. Skolan ligger en bra bit härifrån och barnen kan inte åka bussen själv. Det är ingen skolbuss utan lokaltrafik vi åker. Jag ska inte till socialen innan onsdag men sambon ska dit imorgon. Verkar det konstigt om jag ber honom fråga va som är bäst?
    Oj vad jobbigt. Borde de inte få skolskjuts om de har långt till skolan?

Sambon kan fråga, eller så kan du ringa.
  • Anonym (flytta)
    Emilia1980 skrev 2013-11-10 15:21:57 följande:
    Jag här tackat ja till alla extramöten, all hjälp. Inte sagt att jag är emot stöd. Det va socialarbetaren som sa något om att hon hade 4 månader på sig att utreda. Att jag är rädd är väl pga alla skräckhistorier man hör och att jag själv inte kan leva utan mina barn. Dom betyder allt
    De brukar förlänga utredningstiden.
    Anonym (Z) skrev 2013-11-10 15:29:29 följande:

Ja även om de betyder allt måste du kunna leva ändå, de har 4 månader på sig att utreda men sådana här utredningar tar tid och de har fler de jobbar med ofta kö innan de har tid att starta utredningen och sen är det snart jul och julledigt så var inställd på att till sommaren eller i värsta fall om det skall inväntas polisutredning och tingsrätt så 12 månader och då har de skyndat på, så lär dig hantera din vardag och din rädsla! Sen kan det se bra ut om misstankarna är allvarliga eller ungen fortsätter så är det bästa som nån sa att sambon din sover på soffan hos en kompis/arbetskamrat/granne, det visar att du står på barnens sida för i dina inlägg här känns det som du tror mer på din sambo en dina barn är det så?
    Jag håller med i det du skriver.

• Anonym (flytta)
    Mintast skrev 2013-11-10 15:38:55 följande:
    TS, jag förstår att du är rädd men du verkar ju inte ta emot råd eller något som kan hjälpa dig.

Barnen kommer inte tas ifrån dig; de utreder just nu. Ring eller mejla till handläggaren och FRÅGA vad som händer och vad hon tycker. Hon kommer inte säga att varken du eller sambon ska flytta. Men om hon skulle göra det så är det ju bäst om SAMBON flyttar in hos din mamma, oavsett om han då får pendla eller inte.

Kommunicera med alla parter istället för att bara se katastrofscenarion.
    Det kan du inte lova. Soc kan besluta att ta barnen ikväll. Det kan vi inte veta.
    Anonym (Z) skrev 2013-11-10 15:40:38 följande:

Om det är sant det barnet faktiskt säger hur mår barnet då bra av att bo med den man som gjort detta? Anser du ditt barn ljuger/fantiserar/fabricerar? Varför är du lejback och gör inget?
    Precis min tanke.
    Anonym (Z) skrev 2013-11-10 15:41:37 följande:
    Pappan till barnen vad säger han om detta?
    Ja var är pappan?

Svar på tråden rädd mamma