Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Jenny gr: såg denna på fb för ett tag sen.. Hur gullig är den inte??!!

• Patricia4
    TjabooPeople skrev 2014-01-08 12:20:07 följande:
    Det blev Brio Smile Travelpack, så det är ligg- sittdel och babyskydd m bas samt chassit.

Helt sjukt, drömde inatt att vi fick en brio smile av min brorsa...Glad. Vilket sammanträffande! Blev helt häpen när jag såg er diskussion om barnvagn...kul!
  • Patricia4
    jenny gr skrev 2014-01-08 13:38:53 följande:
    Den måste vara meningen för er Patricia :)

Ja den är snygg men har nog haft mer tankar på en kronan eller emmaljungas nya vad den nu hette...åh totalt senil...!
  • Patricia4
    TjabooPeople skrev 2014-01-08 14:42:15 följande:
    Tycker Kronans vagnar, speciellt de med samma namn, tål inte den där "armen" som sticker upp fram till. usch, City är okej, lätt och blir rätt liten hopfälld.

Vi har V70 då jag har hockeyungar, så vagnen behöver inte vara liten :) däremot vill jag att vagnen är lätt och bra att jogga med, vilket jag har hört att kronan är. Köpte en babytravel joggingvagn när sonen var liten och var jättenöjd med den ute i terrängen men i varuhus och rulltrappor och bilen - hopplös. Kan tänka mig en sån nu med när bebisen är större, de var så billiga,  men behöver en bra liggvagn att börja med. Tycker emmaljungas citykorgar också är så söta och mysiga för bebisar.
    Nåja om jag skulle ta mig förbi v.15 innan jag börjar planera barnvagn...Drömmer 

• Patricia4
    jenny gr skrev 2014-01-08 16:44:48 följande:

Jag e i vecka 37 och känner mig rätt osmidig om man säger så. Kan knappt promma utan en massa sammandragningar :o

Jag har slutat springa efter mina missfall. Bara powerwalks nu. Jag började på mamma gympa när sonen var 5 veckor och efter ett par månader började jag träna normalt. Just nu är det magarna i fokus :)
  • Patricia4
    jenny gr skrev 2014-01-09 11:54:31 följande:

Ha ha ja just nu inne i en period av andfåddhet & trötthet. Totalt orkeslös! Kan sova hur mkt som helst, fast det e ju ingen skönsömn direkt :o Jag längtar efter bebis :) Har du fått flera missfall P? När har du bf? Och du TP? Vagnen kom hemlevererad idag på morgonen, ska bli kul att packa upp och montera ihop ikväll.

Hej

Två missfall sedan juni 2013:(

Går in i V8 imorgon och håller hoppet levande:) haft ett MA för många år sedan också. Sjunde graviditeten , fjärde barnet.
  • Patricia4
    Cissan skrev 2014-01-09 14:20:55 följande:

Vi köpte en Emmaljunga Viking, ngn mer som kör den i år? Jag tycker den är så liten o söt :))

Ja det var den jag menade att vi också funderar på. Vilken färg tog ni???
  • Patricia4
    Cissan skrev 2014-01-09 14:30:21 följande:

Vi tog en marinblå....köpte till en vit skinnsufflett så jag kan variera lite. Jag vet att jag ska få en pojk(kan ha påverkat mitt val lite ??) Gillar svart o turkos oxå. Tog ett vitt chassi oxå, kul med ngt annat. Jag tycker vagnen är superfin!!

Åh vita chassin är skitsnygg:) är den lättkörd? Du får betygsätta den sen till mig så jag vet om den är värd att köpa:))

Kul att man kan variera färg på suffletten. Jag skulle vilja ha den som Mia skäringer har i solsidan.
  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2014-01-09 18:56:30 följande:

Med risk för att låta helt som en rookie... Vilket jag ju också är :-P... så undrar jag vad som är skillnaden mellan hard lift och soft lift? Kan någon vänlig själ förklara lite barnvagnstermer för mig smile1.gif

Haha gillar att du är rookie: hard lift har hårda kanter och enligt mig lite snyggare ;) mjuk lift är i och för sig lätta att bära och lägga in i sulkyn som inte har helt rakt liggläge men jag tycker nog att de ser lite sorgliga ut:)

Har aldrig haft en ska jag tillägga! Det finns säkert ngn i tråden som tycker annorlunda,och har erfarenhet av liftar hoppas:)

Jag hade emmaljungas citykorg till vår son, och behövde ingen lift..
  • Patricia4
    Modesty Blaise skrev 2014-01-11 21:42:08 följande:

Hej Preggos! Kan inte låta bli att kika in här ibland och se hur det går för mina gamla trådkompisar :)
    Ser att ni diskuterar barnvagnar. Har aldrig kommit så långt att jag börjat kolla in det men ramlade över en för ett tag sedan som jag gillade skarpt. Den är kanske inte den mest praktiska men o så fin! www.silvercrossbaby.com/Classic-Prams/kensington/navy/
    Lite dyr kanske...

Hey babe:) ja den var jättefin och klassisk:)) bra tips!

Kommer nog inte ens våga tänka på vagn på länge. Hade brun/ grå flytning igår och direkt tänkte jag missfall och deppade ihop. Idag var det ingenting så jag lugnade ner mig. Tror jag hade början till uvi eller svamp. På kvällen efter en liter tranbärsjuice mådde jag bättre. På tisdag träffar jag läkare.

Är så glad att du börjat bebisverkstaden igen. Din kropp är nog i supertrim nu! Hoppas du joinar oss snart! Tills dess stöttar jag dig 100 % till plusset!! Kram
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35