Inlägg från: Jacqueline |Visa alla inlägg
  • Jacqueline

föda naturligt

Jag har fött båda mina barn utan någon bedövning ,fick dock testa på lustgasen andra barnet men det var så svårt att andas i masken så jag avstod efter ett par andetag.

Båda förlossningar har varit snabba och smidiga ,kroppen sköter det mesta själv och hade man haft exempelvis epidural så hade bm behövt stå och tala om för en när/om man ska/inte ska krysta osv och det är jag inte intresserad av.

Nu väntar vi tredje barnet och jag har tänkt föda utan bedövning igen om inget oförutsett sker

• Jacqueline
    Masken84 skrev 2013-11-06 09:54:39 följande:

Får man Eda så känner man när man ska krysta i alla fall! I alla fall jag gjorde det!

Har fått höra tvärtom och att man har svårt att kissa osv efteråt...känns lite obehagligt hehe.
  • Jacqueline
    Masken84 skrev 2013-11-06 21:32:44 följande:

När man får Eda såkänner försvinner smärtan på ett sätt men trycket när barnet kommer längre och längre ner. Och du känner krystvärkarna då kroppen arbetar ändå. Att kisseriet inte fungerar är för att nerverna mellan blåsan och hjärnan är lite blockerade. Jag blev tappad på urin då jag inte kunde kissa då hjärnan inte ville samarbeta men krystvärkarna kände jag klart och tydligt!

Redan jag fick med sonen var en pump som pumpade in hela tiden vilket är normalt vid förstföderskor men med dottern fick jag sprutor in sprutades somräckte i 2 timmar sen fyllde dom på igen.

Det låter läskigt hehe tror jag håller mig ifrån dedär...efter andra förlossningen gick jag direkt (efter typ 30-40min)och duschade och kissade hehe ,de va väldigt skönt

Hur länge sitter en såndär bedövning i egentligen :-O
Svar på tråden föda naturligt