Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!

Daniel12 skrev 2013-11-06 12:04:47 följande:
    Kände ett par föräldrar som straffade sina barn med utegångsförbud om de inte

åt av middagsmaten

Hade varit ute någon timme försent

Hade gått och lagt sig innan 10 på vardagar

Hade gjort något fuffens, t.ex. tagit kakor och bullar ur frysen / skafferiet eller ringt Heta linjen / tittat på barnförbjudna filmer.

Skolan fick de naturligtvis gå till, men inte besöka kompisar eller leka ute.

Samma föräldrar brukade beställa hem pizza åt sig själva utan att barnen fick smaka ens en munsbit för "det var inte nyttigt för dem". Jag led verkligen med ungarna när de stod bredvid och såg föräldrarna glufsa i sig härligt flottiga pizzor.
    Kräk till föräldrar!
  • Nomanisanisland
    enthymeme skrev 2013-11-06 10:30:46 följande:
    Jag hör tyvärr relativt ofta frasen: "Shut up or I'll smack you!". Oftast beter sig barnen inte ens illa när det sker. En flicka ville göra mamman uppmärksam på att anledningen till att varan inte gick att scanna var att streckkoden var på andra sidan och sa det i lugn ton utan att tjata eller skrika. En pojke frågade nyfiket vad renen som fanns på en plansch på framsidan av resebyrån var för djur. Efterspm aga inte är olagligt här finns det inte mycket jag kan göra. Jag vet att om jag säger till finns risken att barnet får ett ännu värre straff för att hens beteende orsakade uppståndelse. Det finns nog ingenting som gör mig mer arg, ledsen och frustrerad. 
    Vilka kräk. Frustrerande att inte kunna göra något. Jag har svårt att låta bli säga detsamma till sådana kräk till föräldrar. Shut up or I will smack you up. Men det är konstigt nog olagligt ...
  • Nomanisanisland
    buffy skrev 2013-11-06 10:03:14 följande:
    Jag hörde en pappa vråla "jag har sån jävla lust att slå dig", till sin sjuåriga son för ett par månader sen. Sonen hade sparkat på deras bil. Har någon av er sagt till föräldern när ni har sett det ni berättar om? Jag ångrar lite att jag inte sa till pappan.
    Jag hoppas jag hade skällt ut pappan efter noter, men det gäller att göra det på rätt sätt, så man inte blir ännu en en vuxen som står och skriker och beter sig hotfullt. Men sådana där idioter borde inte ha barn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (ICA) skrev 2013-11-06 09:03:32 följande:
    Jobbar på ICA och där är det en man som brukar handla med sina 3 barn som änvänder ett väldigt otrevlig språk mot dem. Barnen är ca 3,5 och 8.
    T.ex:
    - Håll käften jävla horunge. (händer oftast när barnen vill fråga något när pappan betalar)
    - Är du helt dum i huvudet, du fattar ju ingenting jävla unge.

Samt att istället för frukost brukar de få äta chokladbollar och godis, detta säger han till oss när han handlar.
    Sådana där människor borde ju bara föras ut och skjutas ... eller det hjälper ju tyvärr inte. Jag hade haft väldigt svårt för att inte svara pappan på samma sätt, men det är lätt att säga, eftersom jag har förmånen att kunna försörja mig ändå.
  • Nomanisanisland
    Anonym (man) skrev 2013-11-06 15:28:28 följande:
    På en semesterresa utomlands var det en fransk familj där pappan konstant örfilade sin lille son för minsta lilla grej , idioten verkade nästan stolt över det , tyvärr åt dom i samma restaurang som vi varenda kväll så man var så illa tvungen att sitta och se på hur muppjäveln örfilade sonen varenda jävla kväll , efter en vecka slog det slint...pallade inte att se den lille pojken åka på stryk varenda jävla dag , drog tag i karljäveln och gav honom en örfil och frågade varför han inte örfilade någon som kunde slå tillbaka ?.. blev ett jävla liv , var nära på att bli utslängd från hotellet med det var det värt  

Bra gjort borde fler göra med dessa jävla kräk.
  • Nomanisanisland

Sådana där svin kan man bara hopas råkar ut flr samma sak.

Anonym (Gittis) skrev 2013-11-06 16:10:07 följande:
    Det värsta jag sett var i England 1987 när jag hälsade på en kompis där som jag lärt känna året innan när jag var där på språkresa. Hennes mamma slog hennes lillasyster (hon var kanske 11-12) jättehårt på hennes nakna ända. Kommer aldrig att glömma hennes tjut. Förstod från min kompis att det inte var jätteovanligt heller. Jag var helt förstörd resten av mitt besök där.

• Nomanisanisland

Bra att du ingrep!

fluu skrev 2013-11-06 15:55:58 följande:
    Det värsta jag sett var när jag var 5-6 år och en kompis hade stuckit hemifrån utan att ha fått lov och hans mamma kom efter och skrek något argt på deras språk och drog ner hans byxor och smiskade honom ett par gånger hårt inför alla oss kompisar och sen drog hon med honom hem. Jag var helt i chock eftersom jag visste att man aldrig får slå barn och jag trodde i min naiva och trygga värld att det inte hände. Jag sprang hem till mamma och skvallrade, men hon sa bara något i stil med  att  "ja, så kanske man gör i deras hemland, men inte här". Jag är fortfarande arg på henne för det, varför anmälde hon inte det?! Eller åtminstone tog ett snack med mamman?! Ett år senare var det hans systers tur att få en örfil så att jag såg, men då tog jag med henne till skolsköterskan och hjälpte henne att berätta så att skolan kontaktade päronen. Hoppas innerligt att det blev bättre efter det.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

• Nomanisanisland

Dins bekanta verkar vara riktigt körda i huvudet.

Serendipitet skrev 2013-11-06 15:34:00 följande:
    PinkSugar har upplevt det traumatiskt att dela rum med sin syster och hennes erfarenhet gör att detta är en av de eller det värsta hon upplevet. Man har olika förutsättningar att klara trauman eller händelser i livet. Förringa inte hennes känslor. Hon kanske inte har sätt barn bli misshandlade eller så tycker hon bara annorlunda. Man behöver inte tycka lika. Även om man vill försvara sig. Mitt värsta var nog att höra (sagt till en ettåring) sluta annars slår jag dig i huvudet :(  Barnet ville inte sitta i kundvagnen och skrek och vred runt. Det var en bekant. De säger fortfarande så men säger att det är på skoj? Eller pappan som sa till sin son hur mesig han var som gråtande ville ner från gungan som pappan puttade högre och högre fart på. Han blev inte nedsläppt förrän jag skällde ut honom!   Värst har mina egna föräldrar varit. I alla fall i jämförelse med vad jag sett.    
    *** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***

• Nomanisanisland

Vilket as!

Anonym (jessica) skrev 2013-11-06 16:45:07 följande:
    När jag var ung, runt 14-16, var jag ute mycket och hängde med mina kompisar. En fredagskväll så var det en kille med som hade utegångsförbud (han fick bara gå till skolan och hem, annars fick han sitta på sitt rum enbart) men hade trotsat det. Vi satt utanför en pizzeria när killens pappa kommer dit och ska hämta honom och börjar med att slå honom i ansiktet med knuten hand så han ramlar ihop och börjar blöda. Sedan fortsätter han slå och slå och kastar honom i marken innan han drar in honom i bilen. Var hemskt, killen var helt blodig och såg nästan medvetslös ut :(

• Nomanisanisland

Ingen som ingrep och slig ihjäl kräket?

Anonym (jessica) skrev 2013-11-06 16:45:07 följande:
    När jag var ung, runt 14-16, var jag ute mycket och hängde med mina kompisar. En fredagskväll så var det en kille med som hade utegångsförbud (han fick bara gå till skolan och hem, annars fick han sitta på sitt rum enbart) men hade trotsat det. Vi satt utanför en pizzeria när killens pappa kommer dit och ska hämta honom och börjar med att slå honom i ansiktet med knuten hand så han ramlar ihop och börjar blöda. Sedan fortsätter han slå och slå och kastar honom i marken innan han drar in honom i bilen. Var hemskt, killen var helt blodig och såg nästan medvetslös ut :(

• Nomanisanisland

Tänkte mer på andra vuxna fy fan!

Anonym (jessica) skrev 2013-11-06 16:58:20 följande:
    Nej vi var ju bara barn så vi vågade inte göra något. Fanns några vuxna där en troligtvis var det dom som hade berättat för pappan att sonen var där så de stod väl på hans sida.

• Nomanisanisland

Men så gör man inte och hur är man funtad om man vill slå barn?

Anonym (K) skrev 2013-11-07 11:33:14 följande:
    Det var väl inget farligt. Han slog ju inte pojken, och han hotade heller inte med att slå honom. Han bara berättade att han blev så jäkla förbannad att han skulle vilja.

• Nomanisanisland
    PGA skrev 2013-11-07 22:25:26 följande:
    Idioten är den som blir mobbad. Den får fysiska och psykiska problem.
    Vad menar du med din rappakalja?
  • Nomanisanisland
    PGA skrev 2013-11-08 18:34:34 följande:
    Ja, det hade varit klokt av dig att göra det.
    Du vet att du inte resonerar vettigt någonstans?
  • Nomanisanisland
    Anonym (man) skrev 2013-11-06 15:28:28 följande:

På en semesterresa utomlands var det en fransk familj där pappan konstant örfilade sin lille son för minsta lilla grej , idioten verkade nästan stolt över det , tyvärr åt dom i samma restaurang som vi varenda kväll så man var så illa tvungen att sitta och se på hur muppjäveln örfilade sonen varenda jävla kväll , efter en vecka slog det slint...pallade inte att se den lille pojken åka på stryk varenda jävla dag , drog tag i karljäveln och gav honom en örfil och frågade varför han inte örfilade någon som kunde slå tillbaka ?.. blev ett jävla liv , var nära på att bli utslängd från hotellet med det var det värt  

Bra gjort. Så borde fler göra. Så kanske kräket lär sig.
Svar på tråden Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!